Säckpipa
Hej
Undrar om det är någon som har använt sig av säckpipa på sitt bröllop, eller ska använda sig av. Vilka har ni valt att använda och vad har det kostat? Vilken/vilka låtar ska de spela i kyrkan?
Hej
Undrar om det är någon som har använt sig av säckpipa på sitt bröllop, eller ska använda sig av. Vilka har ni valt att använda och vad har det kostat? Vilken/vilka låtar ska de spela i kyrkan?
Vi har också tänkt oss att ha säckpipe spelande kompis - han kommer spela amazing grace tror vi och en medeltida låt men vi har ej bestämt så noga ännu.
Svärfar kommer spela säckpipa på vårt bröllop, nu kommer jag inte ihåg låtarna i huvudet men det är två medeltida melodier (in och "utgångsmarscher") och en traditionell visa.
Jag är halv skotte och min m2b är skotte vi kommer ha ett svensk skotskt bröllop vi kommer ha min festmans farbror som spelar men vi ska spela en skotsk visa.
Okej, spännande att det är några som har haft det. Ni som redan har haft det, var det mäktigt i kyrkan? Tänker att miljön, med högt i tak etc, i kyrkan måste göra att det blir häftigt. Tänker bara så att ljudvolymen inte blir för hög, kommer ju vara barn i kyrkan också.
Någon som inte haft släkt som har spelat utan anlitat något eller kommer att anlita någon?
Vi hade en kille som spelade Highland Cathedral som utgångsmarsch. Ingen av gästerna visste om detta och det blev en fantasktiskt pampig och vacker överraskning. Till och med våra marskalkar blev rörda till tårar hihi. Jag annonserade efter säckpipare och hittade en kille som tog 1000 kr + bensin. Han var väldigt duktigt och kom iförd kilt och allt. Att välja säckpipare var ett av de bästa valen vi gjorde till vigseln.
Kickis: Låter bra det. Är lite så vi tänkt att det ska bli något att minnas inte bara för oss utan för alla gäster.
Vart bor ni och varifrån kom han? Jag har fått prisförslag från Säckpipsorkestern på 2000+ca650 i reseersättning. Men jag gissar att det kommer va värt det.
Vi bor i Östergötland precis som vår säckpipare. Har hans mailadress om ni inte bor allt för långt bort. Helt klart värt varenda krona!
Vi ska ha säckpipa + trumma som inmarsch
December 2009 skrev 2009-10-20 18:49:44 följande:
highland cathedral, en säckpipeförening i sthlm 1500 :-
December 2009 skrev 2009-10-20 19:02:21 följande:
Hej Kickis,
jag ska gifta min snart kan du messa mig din säckpipe kontakt?
Tack