Hur träffades ni?
Vi träffades genom spelet World of Warcraft. Jag hade gått med i en ny guild ("förening" av människor i spelet) och han hade varit med där länge men inte varit särskilt aktiv men just när jag gick med hade han blivit tvungen att ta ut lite ledighet från jobbet (för mycket sparad semester) och hade inget bättre för sig än att spela en massa dagarna i ända. Efter att ha tröttnat på mina gamla kompisar i spelet hade jag bestämt mig för att lära känna lite nytt folk i guilden och han var en av några som jag började chatta mer med. Snart ägnade vi nästan varje vaken stund hemma åt att spela tillsammans eller chatta över msn. Båda gick runt som dödströtta zombies på jobbet i varsitt land men piggnade till när vi kom innanför dörren och fick sätta på datorn igen. En onlinekompis till oss både tyckte att det var dags för oss att träffas och ordnade ett möte för guilden i London. Jag var jättenervös när jag flög över men det kändes väldigt naturligt att umgås i verkligheten också, efter ett par timmar. Yrkesskadad som jag är trodde jag att han hade ett neuropsykiatriskt funktionshinder eftersom han tex inte hade någon ögonkontakt med mig den första kvällen. Det visade sig senare att han tyckt att jag var så vacker och inte ville stirra på mig eftersom det skulle verkat konstigt Det var ju lite underligt i början att få titta på varandra och vara på samma ställe. Vår första dejt tillbringade vi med att sitta vakna på ett hotelrum, dricka te och prata natten genom precis som vi skulle gjort över internet men den blygheten har vi kommit över nu . Resten är historia. Nu, snart tre år senare bor vi i samma land och ska gifta oss om fyra månader.