Hur träffades ni?
Vi träffades på jobbet för två år sen. Från början var det inte mer än att vi tyckte det var kul de dagar vi var på samma avdelning.
Under våren 2008 tog hans dåvarande förhållande slut och däromkring började han flirta med mig (enligt egna uppgifter, jag är så trög på att uppfatta sånt att man måste vara övertydlig ) och sen sa det bara pang när hans ex gav honom tre dagar att flytta ut.
Han undrade om han kunde få låna min soffa ett tag när han jagade lägenhet, och någonstans hade det börja röra sig i mitt huvud, så jag sa såklart ja. Spenderade några kvällar tillsammans med att flytta över saker, fika, mat och att prata den veckan, och när han flyttade in på riktigt på fredagen slutade kvällen inte med att han sov på soffan om jag säger så... .
På söndag är det 1½ år sen jag tillbringade två 12-timmarspass med att vandra runt i häkteskorridorerna som en osalig ande och driva mina kollegor till vansinne med tjat. Tyckte de att jag var en slampa? Kunde jag ha förstört alla chanser som hamnat i säng med min inneboende första kvällen han bodde hos mig? ( ) Tydligen inte eftersom det på söndag även är ganska precis nio månader tills vi gifter oss.