• JuliaAmalia

Hur träffades ni?

Har sett någon liknande tråd förut, men det är alltid lika roligt att höra romantiska, fina, spännande, struliga, roliga eller oväntade historier. Så brudar, hur träffade ni era blivande män/fruar?

Själv kände jag till min m2b sen tidigare pga gemensamma bekanta, men blev blixtförälskad när jag började på samma jobb som honom för 2,5 år sedan. Vi blev kanonbra kompisar på en gång men det dröjde 1,5 år innan vi, pga olika omständigheter, kunde bli tillsammans, men det var helt klart värt väntan. Nu är vi förlovade och sambos och jag har aldrig varit mer glad för ett jobb än det.

• Svar på tråden Hur träffades ni?
  • BlivandeFruPettersson

Vi träffades på jobbet för två år sen. Från början var det inte mer än att vi tyckte det var kul de dagar vi var på samma avdelning.

Under våren 2008 tog hans dåvarande förhållande slut och däromkring började han flirta med mig (enligt egna uppgifter, jag är så trög på att uppfatta sånt att man måste vara övertydlig ) och sen sa det bara pang när hans ex gav honom tre dagar att flytta ut.

Han undrade om han kunde få låna min soffa ett tag när han jagade lägenhet, och någonstans hade det börja röra sig i mitt huvud, så jag sa såklart ja. Spenderade några kvällar tillsammans med att flytta över saker, fika, mat och att prata den veckan, och när han flyttade in på riktigt på fredagen slutade kvällen inte med att han sov på soffan om jag säger så... .

På söndag är det 1½ år sen jag tillbringade två 12-timmarspass med att vandra runt i häkteskorridorerna som en osalig ande och driva mina kollegor till vansinne med tjat. Tyckte de att jag var en slampa? Kunde jag ha förstört alla chanser som hamnat i säng med min inneboende första kvällen han bodde hos mig? ( ) Tydligen inte eftersom det på söndag även är ganska precis nio månader tills vi gifter oss.

• JuliaAmalia
    BlivandeFruPettersson skrev 2009-10-20 13:53:06 följande:
    Vi träffades på jobbet för två år sen. Från början var det inte mer än att vi tyckte det var kul de dagar vi var på samma avdelning. Under våren 2008 tog hans dåvarande förhållande slut och däromkring började han flirta med mig (enligt egna uppgifter, jag är så trög på att uppfatta sånt att man måste vara övertydlig ) och sen sa det bara pang när hans ex gav honom tre dagar att flytta ut. Han undrade om han kunde få låna min soffa ett tag när han jagade lägenhet, och någonstans hade det börja röra sig i mitt huvud, så jag sa såklart ja. Spenderade några kvällar tillsammans med att flytta över saker, fika, mat och att prata den veckan, och när han flyttade in på riktigt på fredagen slutade kvällen inte med att han sov på soffan om jag säger så... . På söndag är det 1½ år sen jag tillbringade två 12-timmarspass med att vandra runt i häkteskorridorerna som en osalig ande och driva mina kollegor till vansinne med tjat. Tyckte de att jag var en slampa? Kunde jag ha förstört alla chanser som hamnat i säng med min inneboende första kvällen han bodde hos mig? ( ) Tydligen inte eftersom det på söndag även är ganska precis nio månader tills vi gifter oss.
    Vilken härlig historia! Flyttade han till en ny lägenhet någon gång eller blev han kvar hos dig?
  • BlivandeFruPettersson

Tack!

Nejdå, han blev kvar här. Jag kom hem till middag och rosor efter min nojiga arbetsdag (och han erkände att han hade varit lika nervös som mig under dagen) så vi har bott tillsammans sen dag ett av förhållandet.

JuliaAmalia skrev 2009-10-20 14:50:05 följande:
    Vilken härlig historia! Flyttade han till en ny lägenhet någon gång eller blev han kvar hos dig?
  • MrsTJ

både jag och min sambo har varit aktiva inom kommunens dansförening sen vi var 7 resp. 8 år. och har alltid kommit bra överens. ju äldre vi blev desto mer umgicks vi och våra gemensamma vänner från föreningen. När vi båda gick på högstadiet blommade vänskapen för min del ut i kärlek. det inte var första gången som jag hade ögonen på honom, utan jag har varit svag för min kärlek till och från sedan jag var 8 år.
    Första veckan på sommarlovet mellan klass 7 och 8 var vi hemma hos min kompis som också är hans kusin för att "passa" varandra medan våra föräldrar var ute och roade sig. När jag och kusinen umgicks innan de andra kom sa jag till henne att "blir det ingenting i dag, så skiter jag faaan i honom". så vi planerade kvällen i minsta detalj och placerade ut alla andra på de klurigaste sätt för att jag och HAN skulle sitta och sova bredvid varandra. tillslut uppfattade han signalerna och när vi lagt oss kom trevande en första kyss. då var vi 13 resp. 14 idag är vi 20 resp. 21. bor tillsammans sedan 1 år tillbaka och våra närmsta vänner är kusinen och dennes Sambo.

Kan man hitta sitt livkärlek när man är 7? inget tvivel om saken :)

• Korallbruden

På stan´s värsta ragghak !!!

Hade lovat mig en riktig singelsommar... och en av sommaren första utgångskvällar skulle jag bjuda min bror på en helkväll. Från att bara ha letat på Östermalm så befann jag mig någonstans mellan Solna och Jakobsberg... Hade haft en rejäl magkatarr så jag kunde inte dricka och brosan försvann efter några blonda bombnedslag... kvar stod jag i baren med ett glas vatten då en brunhårig charmknutte dyker upp för att köpa en Cola. Med inledningsfrasen: Hej! jag är fyllechaffis till min kompis som inte varit på krogen på 5 år. Vem är du?.

Vi stod och pratade halva kvällen då jag tycket att det räckte... skulle ju inte träffa någon ibörjan av sommaren... utan ville leta vidare :-.)Ville lämna den trevliga killen i baren då han säger: Jag skall träffa dig igen! Vad har du för nummer! Något förvånad haspar jag ur mig mitt nr och lämnar honom. Träffade någon annan den kvällen som började ringa men kunde inte släppa tankarna på de brunhåriga charmtrollet som inte återkom... veckan gick och på onsdagen ringer en av mina medarbetare och meddelar: Du! Det var någon inne på byrån och lämnade en flaska vin, ett packet och ett kort! Nyfiken som jag är så öppnade min medarbetare paketet. Det innehöll glasäggkoppar i båtform... Vad trodde han! Frukost första träffen... hmmm. SÅDAN är ju inte jag! Även om han köpt det svårfunna favoritvinet och hotade med champange...

MR Korall erbjöd ochså en picknick i slottspark på lördagen.

Jag fick det finaste picknick jag kunde tänka mig under vårat pilträd. Där infann sig också den första kyssen. Vi återkommer titt som tätt till "vårat" pilträd både för förlovningfirandet eller bara för att pussas

• JuliaAmalia
    MrsTJ skrev 2009-10-20 15:40:16 följande:
    både jag och min sambo har varit aktiva inom kommunens dansförening sen vi var 7 resp. 8 år. och har alltid kommit bra överens. ju äldre vi blev desto mer umgicks vi och våra gemensamma vänner från föreningen. När vi båda gick på högstadiet blommade vänskapen för min del ut i kärlek. det inte var första gången som jag hade ögonen på honom, utan jag har varit svag för min kärlek till och från sedan jag var 8 år. Första veckan på sommarlovet mellan klass 7 och 8 var vi hemma hos min kompis som också är hans kusin för att "passa" varandra medan våra föräldrar var ute och roade sig. När jag och kusinen umgicks innan de andra kom sa jag till henne att "blir det ingenting i dag, så skiter jag faaan i honom". så vi planerade kvällen i minsta detalj och placerade ut alla andra på de klurigaste sätt för att jag och HAN skulle sitta och sova bredvid varandra. tillslut uppfattade han signalerna och när vi lagt oss kom trevande en första kyss. då var vi 13 resp. 14 idag är vi 20 resp. 21. bor tillsammans sedan 1 år tillbaka och våra närmsta vänner är kusinen och dennes Sambo. Kan man hitta sitt livkärlek när man är 7? inget tvivel om saken :)
    Åh vad gulligt! Helt otroligt att "barndomskärleken" fortfarande håller!
  • JuliaAmalia
    Korallbruden skrev 2009-10-20 15:49:37 följande:
    På stan´s värsta ragghak !!!Hade lovat mig en riktig singelsommar... och en av sommaren första utgångskvällar skulle jag bjuda min bror på en helkväll. Från att bara ha letat på Östermalm så befann jag mig någonstans mellan Solna och Jakobsberg... Hade haft en rejäl magkatarr så jag kunde inte dricka och brosan försvann efter några blonda bombnedslag... kvar stod jag i baren med ett glas vatten då en brunhårig charmknutte dyker upp för att köpa en Cola. Med inledningsfrasen: Hej! jag är fyllechaffis till min kompis som inte varit på krogen på 5 år. Vem är du?. Vi stod och pratade halva kvällen då jag tycket att det räckte... skulle ju inte träffa någon ibörjan av sommaren... utan ville leta vidare :-.)Ville lämna den trevliga killen i baren då han säger: Jag skall träffa dig igen! Vad har du för nummer! Något förvånad haspar jag ur mig mitt nr och lämnar honom. Träffade någon annan den kvällen som började ringa men kunde inte släppa tankarna på de brunhåriga charmtrollet som inte återkom... veckan gick och på onsdagen ringer en av mina medarbetare och meddelar: Du! Det var någon inne på byrån och lämnade en flaska vin, ett packet och ett kort! Nyfiken som jag är så öppnade min medarbetare paketet. Det innehöll glasäggkoppar i båtform... Vad trodde han! Frukost första träffen... hmmm. SÅDAN är ju inte jag! Även om han köpt det svårfunna favoritvinet och hotade med champange...MR Korall erbjöd ochså en picknick i slottspark på lördagen.Jag fick det finaste picknick jag kunde tänka mig under vårat pilträd. Där infann sig också den första kyssen. Vi återkommer titt som tätt till "vårat" pilträd både för förlovningfirandet eller bara för att pussas
    Det var otippat! Och vad underbart att ha en sån fin och speciell plats som "eran". Jag och min pojkvän har också en plats som är "våran". En ångbåtsbrygga vid älven som vi "hittade" en gång när vi var ute och gick (strax innan vi blev tillsammans). Den ligger otroligt vackert men väldigt undangömd, så ingen av oss hade sett den fast den ligger väldigt nära där vi bor. Så dit är det alltid lika mysigt och speciellt att återvända.
  • Chris24

Jag var i Australien i 2år och skulle då äntligen resa hem, dock efter 2år så har man mycket bagage som ni säkert förstår.. Så ena väskan fick jag skicka med flygfrakt och andra ta med mig. Skickade in den och skrev på lappen mitt namn, adress samt Köpenhamn som slutdestination då jag alltid gör det ju när man bor i Skåne.

När jag kommer hem så ringer telefonen och där är det en röst som säger på danska " du får komma hit på Tisd och hämta din väska innan 13" Jag blev skit sur "Skickar ni inte hem den till mig i Sverige?!" Nej,säger hon, du skrev Köpenhamn som slutdestination o då är det inte vårt ansvar att skicka den till dig,vi hade skickat den om du skrev Sverige som slutdestiantion.

Skit sur åkte jag dagen efter ner till Kastrup, fick leta och fråga mig fram i 1h vart faaaan detta ställe låg för inte var det direkt på Kastrup flygplats inte! Till slut fick jag ta bussen ut till frakt stället och kommer in..

Då kommer en lång,mörk rakad kille med världens finaste leende fram till mig, jag tänker: "snälla,snacka svenska,snälla snacka svenska,snälla snacka svenska!!!"
    Han säger "hejhej,ska du hämta din väska?" :) BINGO!!

Han tar 165:- av mig (arg var jag för det också! hade redan betalat i Australien ju!) och hämtar min väska, allting med ett leende hela tiden och dem fin fina ögonen. Jag ler och tackar för mig och åker tillbaka till Malmö för att jobba.

Kommer hem runt 11 på kvällen och kollar min facebook som jag precis hade skaffat för alla mina vänner tjötade om det när jag var i Australien,haha :) Där får jag ett mail som det står:

"hejhej, jag tyckte du var otroligt vacker och vill gärna fika med dig om du skulle vilja,detta är nog jätte töntigt gjort av mig men ville inte skrämma dig genom att ringa även om ditt mobnr fanns på pappret på jobbet, mvh, Josef från Kastrup "killen som hjälpte dig" :)"

Hahaha, var ju såklart lite skeptisk även om jag tyckte han var assnygg den dagen! Men jag accepterade honom och TUR han skrev vem han var för jag tackar nej till folk jag inte känner annars!
    Så vi maila i ca 2månader innan jag tacka JA till fikan till slut,ville va 100% säker pga gammalt skit ni vet.

Vi fikade en gång, 2ggr,3ggr och nu 1år senare, bor vi ihop,håller på med en renovering tillsammans,köpt bil ihop och förlovat oss! Love at first sight och sagan fortsätter! :)

• Korallbruden

Det är mysigt med en "egen" plats och eran lät

JuliaAmalia skrev 2009-10-20 16:00:22 följande:
    Det var otippat! Och vad underbart att ha en sån fin och speciell plats som "eran". Jag och min pojkvän har också en plats som är "våran". En ångbåtsbrygga vid älven som vi "hittade" en gång när vi var ute och gick (strax innan vi blev tillsammans). Den ligger otroligt vackert men väldigt undangömd, så ingen av oss hade sett den fast den ligger väldigt nära där vi bor. Så dit är det alltid lika mysigt och speciellt att återvända.
    Det låter som ni har hittat en perfekt plats som är "eran"
  • JuliaAmalia

Vad mysigt att höra alla historier! Man blir ju så glad av det. Fyll gärna på ni som inte har svarat.

Svar på tråden Hur träffades ni?