Jag var i Australien i 2år och skulle då äntligen resa hem, dock efter 2år så har man mycket bagage som ni säkert förstår.. Så ena väskan fick jag skicka med flygfrakt och andra ta med mig. Skickade in den och skrev på lappen mitt namn, adress samt Köpenhamn som slutdestination då jag alltid gör det ju när man bor i Skåne.
När jag kommer hem så ringer telefonen och där är det en röst som säger på danska " du får komma hit på Tisd och hämta din väska innan 13" Jag blev skit sur "Skickar ni inte hem den till mig i Sverige?!" Nej,säger hon, du skrev Köpenhamn som slutdestination o då är det inte vårt ansvar att skicka den till dig,vi hade skickat den om du skrev Sverige som slutdestiantion.
Skit sur åkte jag dagen efter ner till Kastrup, fick leta och fråga mig fram i 1h vart faaaan detta ställe låg för inte var det direkt på Kastrup flygplats inte! Till slut fick jag ta bussen ut till frakt stället och kommer in..
Då kommer en lång,mörk rakad kille med världens finaste leende fram till mig, jag tänker: "snälla,snacka svenska,snälla snacka svenska,snälla snacka svenska!!!"
Han säger "hejhej,ska du hämta din väska?" :) BINGO!!
Han tar 165:- av mig (arg var jag för det också! hade redan betalat i Australien ju!) och hämtar min väska, allting med ett leende hela tiden och dem fin fina ögonen. Jag ler och tackar för mig och åker tillbaka till Malmö för att jobba.
Kommer hem runt 11 på kvällen och kollar min facebook som jag precis hade skaffat för alla mina vänner tjötade om det när jag var i Australien,haha :) Där får jag ett mail som det står:
"hejhej, jag tyckte du var otroligt vacker och vill gärna fika med dig om du skulle vilja,detta är nog jätte töntigt gjort av mig men ville inte skrämma dig genom att ringa även om ditt mobnr fanns på pappret på jobbet, mvh, Josef från Kastrup "killen som hjälpte dig" :)"
Hahaha, var ju såklart lite skeptisk även om jag tyckte han var assnygg den dagen! Men jag accepterade honom och TUR han skrev vem han var för jag tackar nej till folk jag inte känner annars!
Så vi maila i ca 2månader innan jag tacka JA till fikan till slut,ville va 100% säker pga gammalt skit ni vet.
Vi fikade en gång, 2ggr,3ggr och nu 1år senare, bor vi ihop,håller på med en renovering tillsammans,köpt bil ihop och förlovat oss! Love at first sight och sagan fortsätter! :)