• trendig

kostnad bröllop ca 70 pers?

jag har letat runt men inte hittat detta nånstans, snälla hjälp mig ni som vet:

vad kostar /kostade ert bröllop om ni är/var ca 70 pers, gjorde egna kort, dukning, klänning 4500:- , kuvertpris ca 300... fotograf?

vad blev det allt som allt för er??? jag har liksom inte en aning vad det kommer gå på????

snälla hjälp mig!

• Svar på tråden kostnad bröllop ca 70 pers?
  • Martinaa

Ingen annan kan ju säga vad ert bröllop kommer att kosta, och det finns ju heller inget "så här mycket kostar det". Det är ju helt upp till vad ni lägger ribban helt enkelt. Det finns budgetbröllop för 10-20 000:- till såna för sexsiffrigt belopp. Det avgör ni ju helt själva efter era önskemål och er ekonomi.

Gör upp en budget och se vart ni hamnar. Finns hjälpverktyg här på BT tror jag? Räkna på hur mycket ni kan och hinner spara så ni vet hur dyrt bröllop ni KAN ha!

Lycka till!

• PrinsessanS

Nu planerar vi inte aktivt bröllop. Men jag har tänkt mig cirka 70-80 gäster och en budget på ca 150 000. Det är bara i runda slängar, då tänker jag så här:
    Lokalhyra 25 000
    Mat o dryck 75 000
    Fotograf 30 000
    Mina kläder (klänning skor slöja mm) 8 000
    Hans kläder 5 000
    Dukning, dekorationer, inbjudningskort, blommor 6 000
    Ringar 10 000
    detta blir 159 000, men det är svårt att veta exakt.

Jag tänker mig hergård i sthlm, kan ta med egen dryck och anlitar catering.

• BlomAnna

En känd bröllopskordinator som ajg inte minns namnet på sa att man ska räkna med runt 2000kr/person och det blir 140 000

Vi kommer att bli ca 65-70 personer och vi har en budget på 40 000 men då gör vi ju en del själv och kommer inte ha någon dyr lokal, vet inte om vi kommer lyckas men jag tror det

PrinsessanS: 30 000 för fotograferingen?? Låter helt vansinigt mycket!

• trendig

tack för svaren!! :)

då kan jag säga såhär att det vi vet i dagsläget är följande:

lokalhyra bygdegård 1000 kr
    mat + serveringspersonal ca 30000 kr
    dryck (köpa tyskland) ca 15000 kr
    mina kläder;köpa klänning skor etc ca 7000 kr
    hans kläder; hyra smoking etc ca 3000 kr
    inbjudnkort, dukn, dekoration (göra själv) vet ej men kanske ca 3000 kr?
    blommor (bukett köpa, dekoration plocka+köpa) vet ej men kanske 3000 kr?
    foto vet ej men tänkt att ha fotograf heldag, kanske ca 15000 kr?
    ringar vet ej men kanske ca 20000 kr
    detta blir isf ca 97000 kr... fast då har jag tagit till i överkant på de flesta saker för att det känns ju bättre att det blir billigare än dyrare än vad man tänkt sig....

men fotograf för heldag har ja ingen aning om det stämmer, vet ni?
    och brudbukett, vad kostar det egentligen?
    brukar man köpa ringar till båda? eller bara till tjejen?

oj många frågor men som sagt det e många som har mkt bättre koll än mig!!! så alla svar/tips/hjälp är välkomna! :)

• Nicossambo

Vårt bröllop har en budget på 11100kr vi bjuder 70 personer räknar på 1100 per person.

• Trasan99

Vi blir 70-80 pers och siktar in oss på ca 60000:-, men jag tror att den budgeten kommer att spricka med våra önskemål...

• KatjaB

jisses.. vårt bröllop kommer kosta max 30 000 med 75 gäster (varav 15 st är barn)

Beror som sagt helt på VAD ni ska ha för bröllop. Göra själv är ju såklart bra mycket billigare än att köpa tjänster som mat, servering osv

• BlomAnna
    Nicossambo skrev 2009-10-19 21:56:37 följande:
    Vårt bröllop har en budget på 11100kr vi bjuder 70 personer räknar på 1100 per person.
    Hmm hur får du ihop det? Glömt en nolla?
  • Shiosan

Vi ska ha ca 120 gäster och har en budget på 70 000 som vi utan problem kommar kunna hålla, trots att vi unnar oss nästan allt det vi vill ha (det ända är att vi valde bort drömlokalen som kostade 30 000 kr).

Men vi kommer köpa kläder vi vill ha, bjuda på den maten vi vill, gifta oss vid vattnet e.t.c. Gör man inga impulsköp, utan tänker igenom varje sak och jämför priser så hittar man lätt samma saker mkt mkt mkt billigare :)

• Hjartafró

Vi hade 70 gäster och allt som allt gick det på 90 000 kr, av det stod festen för 60 000 kr (lokal, personal, porslin, städning, 3-rättersmiddag, cupcakes i stället för tårta, vickning, dryck till maten, fri bar), rätt billigt i alla fall i centrala Stockholm.

Övriga 30 000 kr gick till klänning, kostym, DJ, fotograf, hår & smink, blommor, transport från kyrkan, trycksaker, tyg till vimplar som dekoration, två hotellnätter på Clarion Sign, middag för våra toastmastrar, klänning till min syster som sjöng under bröllopet, trycksaker...

Svar på tråden kostnad bröllop ca 70 pers?