• Superskrutt

Fotograf i Stockholm för ca en 1,5 h runt 2000:-

Hej,

Vi hade tänkt att ha en professionel fotograf ca 1-1,5 h som tar bilder på oss innan vigseln. Resten av dagen tänkte vi be fotointresserade vänner knäppa lite extra bilder Vet ni någon bra fotograf i Sthlm som ställer upp ca 1 h för runt 2000

• Svar på tråden Fotograf i Stockholm för ca en 1,5 h runt 2000:-
  • alltiett

Hej!
    Kolla med Mailn Sydne.

Kram Eva

• nikitakatt

De kostar ungefär det dubbla tyvärr..

alltiett skrev 2009-10-23 19:45:24 följande:
    Hej!Kolla med Mailn Sydne.Kram Eva
  • KlaraV89

Jo det kostar en del men fotografen lägger också en hel del tid både före och efter har jag börjat förstå när jag gett mig ut i fotodjungeln, vill man ha ett heltids arbetande proffs får man nog betala annars får man chansa och ta en frilansare alt hobbyfotograf.

• Lotta B

Kollade vraför en del är så dyra ianna jag gifter mej

OBS !! Grovt räknat

dom fälsta jag pratat med säger
    mail med kunden ca 2tim
    tfn samtal 1 tim
    träffen ca 2tim
    skrivakontrakt 1tim
    provfotografering innan vigselen 3tim inkl. jobbi datorn och leverans med bilderna
    Summa innan fotograferingen 8tim

proträtt 2 tim

efter vigseln
    ural och gå ienom alla bilderna ca 4tim
    lägga upp bilderna eller sicka skiva för urval mm

göra iordning alla bilderna efter urvalet ca 10-20tim

Total timmar för en porträtt fotografering
    24 - 34 tim + posta sickivor ,album,takkort,förstoringar mm

Dom fotografer som säger att dom fotograferar en heldag
    för 5,000kr som jag serdet är svart jobbare,
    för vem kan leva på 5000 - moms 25% =4000 - Egenavgiften 37% = 2500 - album utskrifter förstoringar skivor mm ca 1500 kr Kvar 1000 kr / 24tim 41 kr - skatt ca 30% = 29kr /tim

detta är en grovt räknart jag skulle inte ha denna lön ialla fall

Lotta

• Superskrutt
    Gudrunp skrev 2009-11-10 21:29:00 följande:
    Ett tips är Albin Karlsson från www.Pixelbyran.com.Han tog så vackra bilder på min bröllopsdag.
    HAr du möjlighet att visa mig några av de bilder som Albin tog? Det låter ju jättebra, tack snälla för tipset. Var han trevlig och professionell?
  • Gudrunp

Inte som jag kan lägga upp här. Dock har han 3 stycken bilder på mig och min mann på hemsidan www.pixelbyran.com tryck sedan in på bröllop.
    Jag uppfattade honom som mycket duktig.
    Han var runt 19 års ålder och hade koll på läget så att säga. Inget att klaga på mer en att han var billig;)

• Superskrutt
    Gudrunp skrev 2009-11-10 22:33:24 följande:
    Inte som jag kan lägga upp här. Dock har han 3 stycken bilder på mig och min mann på hemsidan www.pixelbyran.com tryck sedan in på bröllop.Jag uppfattade honom som mycket duktig.Han var runt 19 års ålder och hade koll på läget så att säga. Inget att klaga på mer en att han var billig;)
    Typiskt, nu har de höjt priserna till det dubbla under natten. När jag var inne och tittade i går kostade det 2100 nu kostar det 4800 för 2 h....
  • lecaroline

Kolla på blocket om du kan hitta någon där.
    Men vill man inte betala så mycket så får man inte så mycket heller.
    Du bor i stockholm och bara hyrorna för deras ateljeer är dyra.
    Här i gbg kan man få en bra för runt 5000kr. För samma som du vill ha för 2000kr..
    Men den som söker den finner!
    Och min rekomenderar jag aldrig till någon har lämnat tillbax albumet för det var bara slarv och det var en "proffesionel" kostade 4500 i en mindre stad 8 kort i albumet och en låfupplöst cd skiva.

Svar på tråden Fotograf i Stockholm för ca en 1,5 h runt 2000:-