• vifyra

Någon som inte ska ha brudtärnor?

Har så svårt att välja vilka jag vill ha. Har riktigt ångest över de då jag har 3 bra vänner och inte vill såra någon..

För några år sen var de självklart vilka men nu så är det inte de. Ena har jag kommit närmre och har jag glidit lite ifrån den andra,vi har inte haft kontakt med till och från. Men nu har vi fått tillbaka den och vi har känt varandra sen vi var små..

Tanken slod mig ska jag strunta i att ha några alls. Men då ser de roligt ut när min sambo ska ha sina två bestman.

Hmm. Finns det någon som inte har några med alls?

• Svar på tråden Någon som inte ska ha brudtärnor?
  • nikitakatt

varför inte ha alla tre? det måste ju inte vara jämt antal.. det är alltid svårt att välja, jag är också rädd att någon blir sårad.

• Tausen

Jag ska inte ha några tärnor.
    Det jag funderar över är hur man gör då, tärnan ska ju liksom vara där och fixa till klänningen och smink när man gråtit så att man ser snygg ut. Vem gör det då liksom, kan ju inte gärna ta upp en fickspegel i kyrkan och börja fixa själv...
    Tänker eventuellt fråga mina systrar om de vill vara med mig och hjälpa mig under dagen. Hos frisören, sminket, när klänningen ska på och så där..men har en kompis som ska sminka mig och då blir det ju liksom fullt i bilen.
    Hur ska du göra med sånt?

• Matildatiger

Ursäkta ordmärkeriet här, mn din blivande man ska inte ha två bestman, han ska ha två marsalkar. Och ta tre tärnor om det är jobbigt att välja.

• charmed84

vi ska inte ha några tärnor eller bestman. Jag har fem systrar men det kändes lite jobbigt att välja och hitta fem bestman till dessa, det slutade med att vi bara har näbbar. kommer nog att fungera alldelles utmärkt. Skönt när det är ens eget bröllop och man kan lägga upp det som man vill. lycka till

• Hjartafró

Vi hade varken bestman eller tärnor, däremot var min syster med mig när jag gjorde mig i ordning och under fotograferingen. :)

• nano86

Ska inte ha några tärnor (och sambon inte marsalkar) men kommer ha med iaf 2 nära vänner hela tiden innan eftersom den ena ska fixa mitt hår, smink och naglar och den andra står mig väldigt nära.

• JuliaAmalia

Vi ska varken ha tärna eller bestman men jag kommer ha min syster som framme vid altaret får hålla buketten vid ringväxling osv, och som säkert kommer hänga med till frissa osv. Men det är mest för att jag vill att hon är med hela tiden, hon är min bästa vän och gör allt tillsammans, så det känns väldigt naturligt.

Jag tycker inte om traditionen med en massa tärnor och sånt i brudföljet. Tycker att det känns för mycket och för amerikanskt. Jag tycker att det är allra finast när det bara är brudparet som tågar in.

• ascensionday

Vi har valt bort tärnor och marskalkar. De mest speciella vännerna kommer att finnas till hands ändå, både för praktiska göromål och personligt stöd. Jag har tre systrar och flera väninnor jag räknar som 'bästisar', så jag tror det hade blivit krångligt att välja.

Hur andra gör är upp till dem, men för egen del håller jag med JuliaAmalia om att det känns fint att det bara är vi två som skrider in tillsammans. Det blir vårt största ögonblick

• Hemlig2009

Vi hade inte heller någon tärna eller marskalk. Istället gjorde vi(jag) såhär:

Till min frissa kom både min mamma och min syster och blev "stajlade", min syster hade då med sig lite choklad, frukt och bubbel som vi skålade i. Sedan åkte jag och min syster till hotellet och dit kom också min tre nära kompisar. Jag bjöd på lunch och en av dem sminkade mig (utbildad make up artist ). Sedan mötte min man upp mig i lobbyn och vi åkte iväg för fotografering.

Jättemysigt att dela en del av dagen såhär med flera stycken. Hade också med e fotograf under denna tiden (8.30-14.30) och tycker det är jätteroliga och mysiga bilder att titta på.

• Tausen

Åh så vill jag också göra :) Lät härligt!! Vad gjorde din kille under den här tiden då?

• Hemlig2009

Först hämtade han blommorna ihop med min mamma, jag skulle ha en till håret som hon hade med sig. Sedan köpte han lunch som han och min svåger (systers man) åt hemma och sedan fick han "hjälp med" att klä på sig.

Han hann också med att tvätta bilen.

Sedan hjälpte min svåger (systers man) till med att få på honom kläderna

Tausen skrev 2009-10-20 20:48:32 följande:
    Åh så vill jag också göra :) Lät härligt!! Vad gjorde din kille under den här tiden då?
  • Hemlig2009

Oj då, har tydligen fått alzheimers... Skrev en sak två gånger.

• SofiaåPetter

Tycker du kan göra precis som du själv vill! Själv ska jag ha tre underbara brudtärnor samtidigt som min kille ska ha en bestman, det kommer funka alldles utmärkt. Och en av mina vänner som snart ska gifta sig dem ska inte ha någon, vare sig brudtärnor eller marskalkar. Så allt går bra:)

• Niini

Eftersom sambon inte vill ha nån bestman så tycker jag att jag lika bra kan vara utan tärna också. Dessutom är det VI som gifter oss så varför ska nån annan stå där uppe med oss då ;)

• Sonja68

Vi hade inga tärnor eller marsalkar.
    Behövs absolut inte!
    Ett problem mindre att bry sitt huvud med

• erica1982

kommer nog inte ha några alls....

Svar på tråden Någon som inte ska ha brudtärnor?