Hur mycket ska/har ni betalat för brudbuketten?
Spanar in olika florister som det är just nu och undrar bara hur mycket brudbuketter, tärnbuketter och corsage egentligen brukar kosta? Vad betalade ni för era?!
Spanar in olika florister som det är just nu och undrar bara hur mycket brudbuketter, tärnbuketter och corsage egentligen brukar kosta? Vad betalade ni för era?!
Om jag kommer ihåg rätt så kostade min brudbukett 1200kr, tärnbuketterna 150kr/st och corsagerna 150 kr st, sen beställde jag ett blomsmycke till håret oxå och det kostade typ 500kr.
Men jag valde billiga blommor som var i säsong, kinesisk riddarsporre, blåklint, fjärilslavender och vanlig lavender.
Det gjorde att jag fick mkt blommor för lite pengar.
Detta kostade våra blommor (du kan se dem här i galleriet eller på bloggen, adress finns på min presentationssida).
Brudbukett 1940 kr
Näbbukett 375 kr (glömdes hemma...)
Corsage 55 kr
Hårblomma, inget då den första vissnade så hon fick komma med ny.
Dekorationer till restaurangen 2700 kr
Kastrosor till 50 personer (utanför kyrkan) 560 kr
Rosor att ha i kyrkan 550 kr
Rätt mycket för blommor men buketterna och dekorationerna var otroligt fina (tyckte vi) så det var helt klart värt det!
Min bukett kostade 900 kr,korsage 150 och brudtärnansbukett 450. Det var bukett med hocientie och roser. (se gärna i bildgalleriet)
Rosblad 160. Allt köpt i centrala Göteborg. Tyckte jag fick otroligt bra pris.
Brudbukett: 2000:-
Tärnbukett: 500:-
Corsager: 75:- st
Blommor i kyrkbänkarna: 500:-
Murgröna på borden i festlokalen: 600:-
Ok, verkar vara en variation då, men ska väl kanske räkna på 1000-2000 på brudbuketten iaf. Då får man hoppas den håller länge!:)
Vi kommer att betala 900kr.
Då får vi en stor brudbukett med rosor, "hjärtan på tråd" och pärlor i rosorna. I dessa 900kr ingår även corsagen.
priset beror helt på var i landet du bor, vilka sorters blommor du väljer och hur stor bukett du vill ha. Räkna med 1000-2000 på buketten så räknar du inte för lågt och får en chock.
det bästa är att prata med en florist, säg vilka blommor eller färger du villha och diskutera med henne/honom och fråga på en ungefärlig kostnad. Många blomsorter har dagspriser och det är omöjligt att säga ett fast pris ett år eller halvår i förväg.
lycka till
Min brudbukett kommer att kosta 1600 kr (rosor, ranunkel och prärieklocka), corsage 100 kr samt 450 kr för stora anastacior till dekoration i festlokalen. Mycket nöjd!
Vad trevkigt att ni får reda på vad era buketter ska kosta. Jag fick ett ca pris för jag ville ha en rund bukett och de kunde inte veta innan de band hur många blommor som behövdes exakt och varje ros kostade 55 kr.
sedan höjdes Euron så priset på våra blommor höjdes så se till att få det skriftligt som någon sa här på BT.
Jag har inte kommit så långt som till blommor,,,,, men jag blir ju mörkrädd när jag läser era priser ?..Ich !!!
Känns som att man får betala det dubbla priset för allt som man sätter Brud/Bröllop framför?? Brud klänning?.brud bruket ?. Bröllopstårta ?.