• mammab

Hur långt kommer man...?

Hur långt kommer man på 80.000:-, räcker det för ett bröllop med ca 40-60 gäster?

Vi är inne på, eller jag(haha)är inne på att gifta oss 2011. Men jag är sugen på att flytta bak/fram? det till 2010, och då hinner vi spara ca 80.000:-..

Räcker det, eller måste man snåla mycket?

Ska man vänta och spara mera iaf?

• Svar på tråden Hur långt kommer man...?
  • Heloise

Vi klarade oss på 45 000kr( 54 pers), men då gjorde vi maten själva och hyrde in serv personal. Så jag skulle säga att ni kommer att klara er bra på 80 000kr.

• krutt

Jag skulle tro att det räcker gott och väl beroende på hur ni har tänkt er bröllopet... Har ni tänk hyra in folk till allt eller kan ni fråga kompisar/bekanta som kan hjälpa till med t.ex. servering, frisör, foto m.m.? Kanske välja en billigare lokal med lite mindre bra läge istället för den dyra med väldigt bra läge?

Vi satsar på att få ihop ett bröllop 2010 för ca 140 gäster á 60.000. Men då har vi väldigt mycket bra människor runtomring oss. En superbra lokal gratis, min kompis är frisör+ make up artist, vänner serverar, en annan kompis äger en blomsterbutik, en tredje är professionell fotograf, en fjärde äger en fotobutik för framkallning. Vi gör även inbjudningar, festhäften och placeringskort själva.

Det dyra är maten, kläderna och ringarna.

Lycka till!!

• mammab

Kul att höra att ni kommer undan "billigt" så sjukt mycket pengar man pratar om egentligen!

Grejen är den att vi känner väll inga direkt sådär som kan nått inom bröllops fronten, jag är snart florist så blommor kan jag iaf fixa själv! så det blir lite billigare..

Men resten kommer vi nog få betala fullt pris på, tyvärr..

satt å kolla igenom gästlistan nu och vi blir nog max 50 pers..

så det kanske räcker ändå?

• shakynose

Såklart att ni klarar det!

Visst innebär det alltid kompromisser om man inte har en obegränsad budget, men vem har det egentligen?

• SoffeJP

80000:- borde ni klara galant. Vi beräknar 100000:- till 80 gäster + bröllopsresa till Italien för oss.

• lecaroline

Om man inte har så jätte dyra kläder och ringar och inte bröllopsresan ska räknas med så går det jätte bra.
    Om man är personen lagom så funkar det om man räknar 1000kr/ person som kommer då får man med dukning, inbjudningskort fotograf allt

Sedan skadar det inte att leta reor

Lycka till!!

• Humlan66

Absolut att ni klarar det

Lycka till

• mammab

Åhh ni ger mig hopp om ett tidigare bröllop ;-D

SoffeJP skrev 2009-10-21 08:07:09 följande:
    80000:- borde ni klara galant. Vi beräknar 100000:- till 80 gäster + bröllopsresa till Italien för oss.
    Vi hade räknat med ca 110.000:- för 50 gäster + resa till Rom..

men då kanske vi klarar oss ändå!
  • lecaroline

Vi hade pengar över för att vi räknade runt 100 000kr. Sedan önskade vi ju oss också pengar i present. Så vår resa blev betald av bara gåvor. Fick mycket eur också

• Shiosan

Vi kommer ha ca 120 gäster och har en budget på max 70 000 kr. Vi anlitar folk till det mesta.
    Har gjort inbjudningskorten själv, men det har nog blivit dyrare än om vi köpt dem.
    Men maten har vi hittat en buffé för 160 kr per person till exempel.
    Vi kommer inte ha några problem med att klara våran budget, och då känner vi inte att vi snålar på något. Så jag tror ni klarar er gott och väl på er budget!

• P0M

Vi ska bjuda 40 pers. Har en budget på 40 000. Har bokat lokal med tre rätters middag och servering, städning m,m. Det borde ni klara galant. Tid krävs för att lyckas hitta dessa guldställen bara.

• mittid

Absolut kan ni få ett jättefint bröllop med fest efter för de pengarna. Skriv vart i geografin ni finns så får ni säkert många bra tips på prisvärda lösningar för kalaset!
    Lycka till!!!

• FrökenBloom

Klart ni klarar det! Kommer ha 90 gäster och räknar med 70,000kr (hoppas vi klarar det!)

Önksa er presentkort i bröllops present på en resebutik så ni kan åka på er romatiska resa efteråt - det ska vi!!

• mammab

Ja vi kommer nog önska oss pengar och presentkort..

Vi bor i västerås! så får se vad vi hittar för lokal och kyrka finns mycket å välja på men jag har nog lite för höga krav haha..

• mittid

forts.... men där är det nog begränsat gästantal runt 45 tror jag. Men det finns visst en lokal i närheten av Orresta som man kan hyra och fixa själv... o catering från Orresta golfrestaurang skall vara kanon har jag hört.

• Lovecats

Ett slottsbröllop för 60 pers kostade oss ca 63.000:- och då tyckte jag vi lyxade till det rätt rejält. Då ingick:

Skumpa & jordgubbar Bordsdekorationer (blommor) Förrätt & vin Huvudrätt & vin Tårta & mousserande vin (istället för desert) Kaffe & tryfflar Nattamat (korv & bröd)

Vi hade betalbar, men det var mest eftersom vissa i släkten annars garanterat hade gått överstyr.

Klänning, underkläder, frockcoat, ring + gravyr, blommor, stråkkvartett, hemmagjorda inbjudningskort etc. fyllde upp till ca 100.000:- Klänningen och ringen kostade tveklöst mest. (6.600:- resp. 8.400 .

Blommorna var de som överraskade mest. (Se bukett i mitt galleri) De kostade inklusive corsage 1000:-. Vi sa helt enkelt till att det inte fick kosta mer och berättade vad vi ville ha för färg, form och blommor och gav sedan blomsterhandeln fria händer. Jag blev supernöjd! Har sett många tretusenkronorsbuketter härinne som inte var i närheten så fina. (Men det är ju även en fråga om smak).

• AlaM

Lovecats: Ditt galleri är inte synligt

Svar på tråden Hur långt kommer man...?