• Mamli

Hitta alla texter?

Sitter och förbereder våra vigselkort (gör som själv) och kom bara att tänka på en sak.

- Man skriver ju psalmnummer och texten, men vart hittar man den texten? jag har inte psalmbok och internet vet ja inte om jag vågar lite på för de måste ju bli rätt text.

- Sen ska vi ha 3solosånger, men en är hemlig. räcker de att skriva solosång i vigselprogrammet då?

- De ska bli december bröllop, någon annan som gift sig då och vet om de brukar vara några särskilda psalmer då?

- Och när brukar prästen höra av sig för att prata om allt??

• Svar på tråden Hitta alla texter?
  • Snufflan

Kolla om typ nån av dina föräldrar, mor/farföräldrar kan ha en psalmbok annars så kan du ju nöja dig med att skriva psalmnummer förutsett att ni kommer vara i en kyrka vid vigseln så det finns böcker för gästerna att läsa i.

Om du inte vill skriva vad det är för solosång så går det jätte bra att skriva bara "solosång" eller kanske "liten överraskning" eller vad du vill hitta på.

Kan inte svara på om det finns några psalmer som lämpar sig bättre för vinterbröllop men ring din församling så kan dom svara på det.

Prästen brukar höra av sig 1-2 veckor innan bröllopet.

• lecaroline

Jag skrev bara psalm och nummer, men man får låna en psalmbok från kyrkan om man vill.
    Vi hade också bara solosång för tjejen hade inte riktigt bestämt sig när vi ville göra klart.
    Gick hur bra som helst.

• Mamli

1-2veckor!
    Kors då..jag tänkte kanske drygt någon månad. Jag vill ju öva en gång innan.

Tack så mycke, har inga far/mor föräldrar kvar men kanske mamma har någon...vill gärna skriva ut psalmen i häftet.

• Imma

Jag tror nog i och för sig att du kan lita på det som står på Internet när det gäller psalmtexter. Så länge sidan verkar seriös är det nog inga problem. Om du väljer någon av bröllopspsalmerna (84 eller 411 tror jag att de heter) kan jag hjälpa dig med texterna, för de har jag på datorn.

• Kjell Präst
    Mamli skrev 2009-10-21 13:24:42 följande:
    1-2veckor!Kors då..jag tänkte kanske drygt någon månad. Jag vill ju öva en gång innan.Tack så mycke, har inga far/mor föräldrar kvar men kanske mamma har någon...vill gärna skriva ut psalmen i häftet.
    Det varierar när prästen hör av sig, själv brukar jag höra av mig och boka tid ungefär en månad i förväg. Andra präster kan höra av sig tidigare eller senare. Däremot är det inte självklart att man övar, jag har aldrig övat med mina brudpar - men de som velat har fått provgå altargången när vi har träffats för vigselsamtal.
Svar på tråden Hitta alla texter?