• missdrak

vad har ni skrivit i era tackkort?

Hej! ja sitter nu i soffan och funderar på vad man ska skriva i Tackkorten, ska man ha med vad man fick i present av resp par eller räcker det med tack för att ni var med och förgyllde våran dag. Eller tack för uppvaktningen på våran bröllopsdag....

Tacksam för alla svar och tips

• Svar på tråden vad har ni skrivit i era tackkort?
  • Hjartafró

Vi kommer nog skriva ett mer generellt tack och inte ta med vad vi fick i present.

• Hemlig2009

Jag hade inte enrgi kvar att skriva personliga tackkort till alla utan i våra står det:

TACK!

Ett hjärtligt tack för all omtanke och uppvaktning i samband med vårt bröllop!

• FramtidaFruSandberg

En arbetskamrat till mig skrev något i stil med (jag minns inte exakt formulering) "efter 2768 dagar tillsammans blev det äntligen vi. Tack för all uppvaktning i samband med vår lyckliga dag"

• Chrisse och Jonas

Vi öppnade inte paketerna på festen utan dagen efter med bara närmsta familjen så vi kände att vi ville tacka personligen för varje present i tackkorten så att de fick höra både att man öppnat och att man blev glad.

• Red Scarlet

Det beror ju helt på vad man har haft för typ av bröllop/fest och vilka man tackar. Vi hade inte heller presentöppning på festen och även om vi tackade (nästan) alla personligen/per sms/telefon ville vi ändå ge dem ett skriftligt tack. Så mycket tycker jag faktiskt att de var värda för allt sjå de hade det att ta sig till bröllopet med present och allt.

Så i våra tackkort stod det "Tack för att ni gjorde vår bröllopsdag till ett minne för livet!" (finns bild i galleriet) och på den tomma insidan av kortet skrev vi ett personligt tack.

Exempelvis fick vi mycket bidrag till vår bröllopsresa, då ville vi gärna berätta vad vi gjort med pengarna så de som givit presenten kunde känna att de bidragit med mer än några hundralappar. Vi skrev då typ (kommer inte ihåg exakt):
    "Ett särskillt tack för det generösa bidraget till vår bröllopsresa. Vi har badat i smaragdgröna laguner, ridit på elefanter i djungeln och lyxat till det med många sköna spabehandlingar och thaimassager!"

Jag kan säga att våra tackkort var högst uppskattade av gästerna, det tog oss kanske någon timme att skriva de personliga tacken och vi får igen det för resten av livet.

• mns

Jag har gjort personliga kort till alla i Photoshop med olika foton och lite olika tack, en av formuleringarna för de som var med på bröllopet är "Tack för att ni ville vara med och göra dagen oförglömlig!"

Svar på tråden vad har ni skrivit i era tackkort?