• hemligkamrat

Hippa bruden ensam

Hej! jag har en kompis som ska gifta sig i maj nästa år eftersom att jag själv ska få barn inte långt innan så funderar jag på att ställa till med en liten egen möhippa för henne någon gång under vintern/våren bara hon och jag då jag misstänker att jag inte kommer att kunna delta i en eventuell möhippa för henne senare.

Frågan är ju lite vad man ska hitta på, budgeten blir ju något begränsad eftersom jag bara är en person, men lite roligheter vill jag ju änbdå fixa.

Någon som har några idéer?

• Svar på tråden Hippa bruden ensam
  • söderbanan

Kul idé!

Generellt sett tror jag inte det spelar så stor roll vad du hittar på utan det fina är att du gör något. Precis som det brukar sägas med bröllop så bygg dagen på vad ni har uppskattat att göra tillsammans i er vänskap. Vad har ni brukat göra när ni ses?

Två av mina vänner hade inte möjlighet att vara med på min möhippa och bjöd mig på resaturang. Jättetrevligt! Och enkelt.

Gör hemma spa med bubbel (alkoholfritt för dig:). Kakfrossa hemma, baka många fina roliga kakor och frossa. Gör frågesport kring gemensamma minnen eller hennes favoritfilmer. Prata om hennes gamla ex, låt henne rituellt säga adjö till dem.

• drömland

Jag tycker det låter som en mysig ide, och jag tror precis som söderbanan att man inte behöver göra sååå mycket.
    Kanske boka in en tid för make-up för er båda på tex Make Up Store och sedan gå ut på restaurang tillsammans?

• minimusen

åh, det låter jättemysigt! hon blir säkert jätteglad vad ni än hittar på! en idé är om ni har nåt badhus eller spa i närheten att bara gå dit å relaxa, bada å basta, å sen göra er fina å gå ut å fika/ät/köp hem mat eller så. annars kanske ni som söderbanan redan nämnt, mysa hemma å äta gott å kanske kolla på nostalgiska filmer, lyssna på musik från "förr" eller nåt.

Svar på tråden Hippa bruden ensam