Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

i valet & kvalet...

Vad som är rätt för er och om er relation har en framtid kan jag såklart inte säga - delvis är ju svaret om ni är beredda att ge den en framtid.

Men jag kan säga att jag tror djupt på att en relation ska ge mer energi än den tar. Man ska må bättre och bli sitt eget bättre jag av den. Om man redan efter 10 månader sliter mer än lfyter och om man får ändra på sig såpass mycket som det verkar som att ni båda upplever att ni gör då skulle jag som utomstående undra om det var rätt och får er båda att må bra i längden.

Kärlek och passion är nödvändig för en relation, men kanske inte tillräckligt för att man ska klara av ett långvarigt förhållande och en vardag ihop.

Lycka till och gör det du mår bra av!

• anne på grönkulla

Självklart får man anpassa sig till varandra och till att vara 2 iställer för en. Men det ska ju fortfarande ge mer än det tar. För er del låter det som att ni både kräver för mycket av varann utan att kunna förklara varför och utan att vara lyhörda för den andres behov.

Stor kärlek är inte alltid nog för att kunna leva ihop. En relation innehåller många fler utmaningar än så.

Att hålla fast vid nån för att man inte tror man kan hitta nåt som passar en bättre tror jag är en riktigt dålig ide.

Svar på tråden i valet & kvalet...