• Lööve

Tips på egna tackkort för bröllop och bild ny familjemedlem...

*svansen mellan bena*

Vi gifte oss i somras och mot alla konstens reglera så har vi inte fått ut tackkorten till gästerna. Som tur var hade vi inte ett traditionellt bröllop men ändå, skäms ju ändå!
    Men en sak som avslöjades under vigseln var att vi skulle bli fyra i familjen. Nu är vi snart där. Vilken dag som helst.

Har i veckor funderat ut på hur vi kan göra ett kombinerat tackkort för bröllopet och samtidigt få med en bild på den nya familjemedlemmen.

Vi vill alltså ha två kort, en från bröllopet och en på bebben. Men vet inte hur man kan göra det så att det ser bra ut.

Är det någon som har tips? Någon mening under bilderna vill vi också ha.

Våra (bröllops)inbjudningskort gjorde vi själva hemma, med hjälp av Panduros fina utbud och Words underbara påhitt!

• Svar på tråden Tips på egna tackkort för bröllop och bild ny familjemedlem...
  • Kirsto

Jag tycker att ni ska lägga ihop 3 eller fyra foton, det tror jag blir jättefint. Om ni har 3 kort så t.ex. två från bröllopet och ett på bäbisen (kvadrater bredvid varann eller staplade på höjden). Det blir bäst i ett avlångt kort.

Har ni fyra kort så är det jättefint med 15x15 cm (eller 16x16), lägg kvadratiska foton med lite vitt emellan. Lägg ihop i photoshop eller liknande program och framkalla direkt på ca 15x15-papper. Finns på bl.a. Crimson.se har jag för mig.

• Lööve

Kanske trögfattade, men förstår inte riktigt ditt förslag.
    Roligt om man kunde redigera två bilder till en...

Fler förslag??

• Kirsto

Tänk dig att du lägger tre bilder bredvid varann (eller två eller fyra om ni tycker det blir finare). Ni kan antingen skriva ut/beställa små bilder och klistra själva eller sätta ihop bilderna i photoshop eller Gimp (lägg dem bredvid varann med lite vitt emellan). Håller tummarna för att jag var tydligare nu!

• ninni84r

Ngt sådant jag tänkte förslå med, blir nog snyggt!

Kirsto skrev 2009-12-08 18:25:31 följande:
    Tänk dig att du lägger tre bilder bredvid varann (eller två eller fyra om ni tycker det blir finare). Ni kan antingen skriva ut/beställa små bilder och klistra själva eller sätta ihop bilderna i photoshop eller Gimp (lägg dem bredvid varann med lite vitt emellan). Håller tummarna för att jag var tydligare nu!
  • Lööve

Försökte med Gimp, men det var inte det enklaste programmet.
    Finns det några andra bildredigeringsprogram?

• Kirsto

Lööve: Om du inte ska göra något annat än att göra rätt storlek på bilderna och lägga dem bredvid varandra kan det nog funka med Paint.

• Sebastiána

Ett annat förslag är att ha en kvadratisk bild från bröllopet med en infälld rund bild med bebisen på.

Perfekt att skicka ut ett kombinerat kort! Om gästerna tycker att det tagit lång tid innan tackkorten kommit kan ni ju alltid säga att ni hade planerat att ha med den nya familjemedlemmen

• Lööve
    Sebastiána skrev 2009-12-15 09:26:44 följande:
    Ett annat förslag är att ha en kvadratisk bild från bröllopet med en infälld rund bild med bebisen på.Perfekt att skicka ut ett kombinerat kort! Om gästerna tycker att det tagit lång tid innan tackkorten kommit kan ni ju alltid säga att ni hade planerat att ha med den nya familjemedlemmen
    vi har redigerat ihop fyra bilder till ett kort.. Blev helt ok!
    Våra gäster förväntar sig nog inga tackkort eftersom vi gjorde ett avslappnat bröllop. Mer en fest med inslag av vigsel ;)
    Sen var det sonen som berättade (under vigseln) att han äntligen skulle bli storebror :)
Svar på tråden Tips på egna tackkort för bröllop och bild ny familjemedlem...