brazilian wax
Funderar ni på brazilian wax till bröllopet eller bröllopsresan då rekomenderar jag STUDIO CERA, waxnings studio...
Funderar ni på brazilian wax till bröllopet eller bröllopsresan då rekomenderar jag STUDIO CERA, waxnings studio...
Thank you.. jag funderar faktiskt på det.. Men har aldrig gjort det, så det känns lite läskigt. GJorde det ont? Och blir man inte generad? =)
Jag gjorde det i sthlm för ett par år sedan och det gjorde förjävligt ont! DÅ är jag ändå en tjej med tatueringar och dyl, men tyckte fasikken att vaxning var den värsta smärtan! Hade lite småont i två dagar efteråt med sedan njöt jag fullständigt av det - vill känsla det är alltså! Men jag har inte gjort om det med smärtan påmind.. huu! :)
Jag har vaxat mig i flera år nu. Första gången gick jag på salong, för då gör det så pass ont att man inte vill fortsätta dra efter första,haha. Men därefter så har jag faktiskt gjort det på egen hand, och det går jättebra. Känslan är oslagbar, och man håller sig helt len i flera veckor.
Om ni går på salong så var tydliga med hur ni vill att busken ska se ut efteråt så ni inte blir helt kala om ni inte vill det. Är man orolig så ta en värktablett innan. Gör det ett par dagar i alla fall innan bröllopet, man kan vara svullen ett par dagar första gången. Men SÅÅÅÅ VÄRT DET!!
Hjälper det att ta en värktablett? Tar det bort smärtan helt eller bara bedövar lite?
Jag har bokat tid för min första vaxning på tisdag och jag är duktigt nervös för smärtan :) Läste nånstans att man kan smörja med emla-kräm som bedövar också, någon som provat det? Och isåfall tog det bort smärtan helt eller bara bedövade lite?
Smärtan skiljer nog från person till person. Sen beror det nog på hur duktig den som gör det är. Jag har gjort det många gånger på salong och jag tycker inte alls att det är farligt.
vill bara varna alla blivande brudar som aldrig gjort det förut, PROVA någon/några månader innan bröllopet först..jag gjorde det innan en kärlekssemester och fick svamp direkt (inte särskilt sexigt..)
tyckte dock inte att det gjorde särskilt ont..men inte var det mysigt (är dock smärttålig)
Jag tycker inte att det gör så farligt ont. Vill man bli fin får man lida pin Ju duktigare den som vaxar är, desto mindre ont gör det och desto mindre behöver du ligga och sprattla på konstiga sätt. Med en duktig beauty therapist går det snabbt och lätt och är inte ett dugg pinsamt.
nej man ska inte använda emla.
Varför inte?
Jag har gått till en jättebra vaxare och smärtan är värt det! Men iom att håren växer i olika takt, växte det ut snabbare än jag trott. Men det blir nog bättre med tiden!