Tips på Smekmånad 1 vecka i Augusti???
Någon som har tips på resmål som vi kan åka till 1 vecka i augusti??
Någon som har tips på resmål som vi kan åka till 1 vecka i augusti??
Ni preciserar inte era krav, men ett tips är att undvika platser runt Medelhavet i augusti då det är dubbel turistinvasion där då (medelhavsborna har själva semester då förutom norra Europa).
Svårt att precisera vart men ska inte ta fär långt tid att flyga.. Ville så gärna vara borta i två veckor, men klarar inte vara utan barnen så länge..
Tänkte säga Barcelona, underbar stad, men det kanske är för varmt där då och mycket folk...
Prag är ju annars fint!
Vi funderar på att åka till Skottland på minibröllopsresa och kolla på slott etc.
Vi har funderat Barcelona eller Santorini är ju super fint..
så svårt att hitta något
Vi kommer att åka på mini-bröllopsresa i början av augusti 2010 (Direkt efter vårat bröllop 31 juli). Då vi åker till Skagen eller Bornholm. Den "riktiga" bröllopsresan blir sen till Thailand i februari-mars 2011.
Jag skulle föreslå Kroatien eller Malta. Iofs väldigt varmt i augusti men då får man bada desto mer.. ; ) Kan tänka mig att Madeira och Azorerna är fint också.
Kroatien!! Absolut!
www.breddgrad.se
Hör av dig till mig, skriv i min gästbok, så ska jag hjälpa dig med tips!
Förlåt, fel länk! Här är den rätta:
www.breddgrad43.se
Hört att kroatien är fint, men mycket steniga stränder väl?
Åh Thailand vore en dröm, men min minsting är för liten, bättre att åka dit när dom är äldre..
Nej, Kroatien har inga sandstränder så som vi tänker oss dem, men det finns suuuperbra ställen även för barn. På ön Brac, i staden Bol finns en fantastisk strand och Bol är sååå mysigt. Och visst är Thailand en dröm, även för mig, men vi har ju det kvar!!
NYA resmål brukar vara förhållandevis lugna de första åren.
Sommaren 2010.
Leros, en förhållandevis oexploaterad grekisk ö nära Kos (Apollo).
Chios, lugn liten grekisk ö norr om Samos (Fritidsresor).
Zarzis på Tunisiska fastlandet nära Djerba (Fritidsresor).
Italien och ön Ischia (Fritidsresor).
Almaza Bay på medelhavskusten väster om Alexandria i Egypten (Apollo)
Tack för all tips! Egypten har man hört att det är så fint, men är det tryggt att åka dit?
Egypten tillhör det mest populära resmålet för svenskar vintern 2009/2010.
Almaza Bay i Egypten (sommaren 2010) består av några all inclusive hotell, och det är ganska långt till närmsta ort/stad (ca 4 mil). Således mest för mat och bad (och kärlek).
Kroatien är FANTASTISKT!!! Om ni bara ska vara borta en vecka och inte vill flyga så långt tycker jag absolut K! Santorini är ju oxå fantastiskt men dyrare... Kroatien är sagolikt vackert, billigt, vänliga människor och underbar mat!
Sommaren är ju fantastisk i södra Europa, sà jag tycker man kan spara làngresor till Thailand, Bali, Maldiverna osv till de mörka vintrarna... Korsika, Sardinien, Sicilien och "klacken" nere i Italien är helt fantastiska ställen. Vädret är underbart, maten är gudomlig, stränderna är vackra och medelhavet är ju alltid det bästa havet. Det är högsäsong givetvis, men franska och italienska semesterfirare är ganska behagliga och stillsamma sà jag har aldrig tyckt det varit nàgot problem. Dessutom är det inte riktigt Mallis-hets i de smà byarna...
Hyr en bil och utforska en region, drick mycket rödvin och ät massor av god mat.
Åh, vad bra med lite tips. Vi kommer nog också att åka på bröllopsresa i augusti. Funderar även på att hyra en lägenhet i Provence. Skulle nog vara mysigt.