• wiicky

Binda egen bukett?

Jag börjar fundera på att binda min egen bukett, tärnornas och min tillkommande och hans marskalks corsager. Funderar på "stavbuketter" med rosor och kanske kallor och strutsfjädrar med satinband runt stjälkarna. Är det någon som har gjort liknande? Var det svårt? Blev det bra? Hur mycket billigare blev det än om ni skulle köpt det av en florist?
    Kommer ändå att göra bordsdekorationer själv...

• Svar på tråden Binda egen bukett?
  • KatjaB

beror ju på vad du ska ha för rosor, är det specifika önskemål så kan ju blommorna kosta en slant. Men sen är det klart att du sparar på att göra det själv då du inte betalar någon arbetskostnad. Kallor är ju i regel ganska dyra och du får nog räkna med 35-55 kr per st beroende på hur stora du ska ha. Strutsfjädrar kan jag tipsa om att panduro har, det ska jag själv ha i min bukett
    Finns filmer på youtube där de visar hur man binder en rund brudbukett. Sen kan du ju alltid testa dig fram innan genom att köpa tex 2 st 10-pack med rosor från ica och öva på att få till formen på buketten. Glöm inte att snurra på buketten i handen då och då så den blir jämn och fin i formen och inte ser ut som en kälkbacke

• wiicky

Tack. :) Jo, jag har sett en film på youtube

som gör en sån bukett jag skulle vilja ha. Blir till att prova helt enkelt.

• wiicky

Någon mer som har eller ska binda sin egen bukett?

• Hjartafró

Jag funderade på att binda min bukett efter att ha testbundigt en bukett som blev helt okej (bild: www.gervide.se/).

När jag fick tag i en florist som erbjöd sig att binda bukett + corsage för 700 kr totalt, så valde jag det alternativet istället (bild: www.gervide.se/).

Kändes skönt att slippa ett stressmoment dagarna kring bröllopet.

• wiicky
    Hjartafró skrev 2009-10-29 18:59:59 följande:
    Jag funderade på att binda min bukett efter att ha testbundigt en bukett som blev helt okej (bild: www.gervide.se/). När jag fick tag i en florist som erbjöd sig att binda bukett + corsage för 700 kr totalt, så valde jag det alternativet istället (bild: www.gervide.se/). Kändes skönt att slippa ett stressmoment dagarna kring bröllopet.
    Oj, det var billigt. Hmm, det är sant, å andra sidan skulle det ju vara lite kul. Lär inte få tag på en så billig bukett...
  • erica1982

jag ska bara plocka vildblommor och binda ihop. ska ha vildblommor på borden oxå. naturligt och enkelt =)

• wiicky
    erica1982 skrev 2009-10-30 15:58:41 följande:
    jag ska bara plocka vildblommor och binda ihop. ska ha vildblommor på borden oxå. naturligt och enkelt =)
    Fint! Jag har ju problemet att jag gillar rosor och de inte är så fina "vilt" på beställning...
Svar på tråden Binda egen bukett?