• ElinochFege

Måste man ha detta???

Vi ska vigas borgligt i januari och nu sitter jag och funderar på om man måste ha en brudbukett????

vi ska inte ha blommor på borden och de känns ganska fånigt att ha blommor för den korta stunde...

känns de konstigt att inte ha blommor????

• Svar på tråden Måste man ha detta???
  • nano86

Stunta i det om det inte känns bra med dom. Bättre att gå utan bukett (som alla män gör ) än att gå med en bukett och du bara känner dig löjlig/obekväm. Själv kommer jag ha en liten, vit bukett om det vill sig som jag vill (kommer en ha en enkel lila klänning) men det är nog mest för att jag vill ha nåt alla hålla i så både händerna är upptagna Blommor på borden ska inte vi heller ha, sätter väl brudbuketten i en vas på vårt buffebord kanske? Har inte tänkt så noga på det faktiskt.

• ElinochFege

jag känner licksom inget sug efter blommor och lägga då kanske 2000:- på allt känns inte heller kul för en studn.... när man lägger så mycket pengar på annat.

• jofmanytalents

Ja, fast om du ni vill ha blommor utan att lägga stora pengar på den posten så kostar ju en färdigbunden bukett hos florist runt 175 kr och uppåt och de är ju jättefina, även som bordsdekoration om ni i alla fall vill ha något vid "ert" bord senare

• nano86
    ElinochFege skrev 2009-10-27 21:14:35 följande:
    jag känner licksom inget sug efter blommor och lägga då kanske 2000:- på allt känns inte heller kul för en studn.... när man lägger så mycket pengar på annat.
    Jag har bestäm själv att min bukett får inte kosta mycket mer än 300kr. Jag kommer gå in dagen innan och säga att jag vill ha bukett för runt 300, det brukar gå bra med "vanliga" buketter iaf Men jag håller med, tycker man inte att det finns nån poäng med att hålla en bukett i handen kan man ju lika gärna lägga dom 300 (i mitt fall) på snyggare underkläder kanske?
  • 1 Grevinnan

Nä, skit i det om det inte känns rätt, du kanske kan hålla nåt annat i handen som du tycker mera om, vad vet jag...?

• 090208

Jag hade inte blommor. Skont att slippa slapa runt pa. Och vigseln tog typ 15 min. Hade en blomma i haret dock.

• Cltsp

1 Grevinnan skrev 2009-10-28 08:05:52 följande:

Nä, skit i det om det inte känns rätt, du kanske kan hålla nåt annat i handen som du tycker mera om, vad vet jag...?
    Jag hade ingen brudbukett på vårt bröllop. Jag höll min man i handen, det tyckte jag om ;)
  • Grantorp

Jag ska inte heller ha brudbukett, och inte heller ska vi ha blommor på bordet... Vårt tema är bland annat gran, så därför blir det grankvistar i stället...

• 100717

Om du inte känner dig bekväm med en bukett så ska du absolut inte ha någon tycker jag. Själv tror jag att jag skulle tycka att det var skönt att ha något att hålla i mer än mannen då förstås....

• 100717

Om du inte känner dig bekväm med en bukett så ska du absolut inte ha någon tycker jag. Själv tror jag att jag skulle tycka att det var skönt att ha något att hålla i mer än mannen då förstås....

• Sebastiána

Buketten är inte så viktig för mig heller, men jag ska ha det ändå, annars vet jag inte var jag ska göra av handen

Svar på tråden Måste man ha detta???