• vixi82

    inbjudningar-vad skriva???

    Hallolooo, vad kan man skriva i sin inbjudan vad gällande alkoholfritt på festen efter bröllopet, vi har nu beslutat att ha ett nyktert bröllop med anledning av mina föräldrars alkoholbeteende...

    Please help me!

  • Svar på tråden inbjudningar-vad skriva???
  • Hjartafró

    Behöver du ens ange det? Det tycker nog inte jag.

  • Snufflan

    Som sagt det behöver du inte skriva alls. Utan bjud bara på alkoholfritt på bröllopet och se till så att det inte finns nån alkohol framme nånstans som nån kan få för sig att dricka. Men se till så att det finns mycket att välja på, det går att göra väldigt många goda alkoholfria drinkar. Gör det så att det känns som att dom dricker fina drinkar med lime/citronskivor, sugrör, drinkpinar m.m.

  • sms å fotboll

    Finns en del goda alkoholfria viner och öl också. Om man ändå vill behålla lite smak och känsla utan att för den saken skull bli full.

  • April 99

    vi kommer också ha ett alkoholfritt bröllop och vi ska ha en informationslapp som ligger i kuveret med inbjudan och i den skriva något om att det inte är några problem att ta bil
    en om man så vill då vi inte kommer servera några alkoholhaltiga drycker. tycker jag är sjyst så folk inte väljer bort bilen då vi ska ha vigseln på en plats där det inte är lätt tt ta sig komunalt, och sedan trasportsträcka till lokalen.

  • skorpsmulan

    Tips! Schloss Boosenburg (1966) är JÄTTEGOTT mousserande! Finns på bolaget - 700 ml för 45:- (0,5% dock, men går under beteckning alkoholfritt).

Svar på tråden inbjudningar-vad skriva???