• SofieochJamie

Gåva på hotellrummet för utländska gäster?

Vi harmånga gäster som kommer från england, canada och USA och det skulle va roligt att lämna nån trevlig välkomstpresent på rummet till dem när de anländer till hotellet. Vad kan man ge dem? Något slags kit med en karta över staden och vad mer? Bröllopet är i Göteborg så något litet svenskt skulle va kul att ge bort kanske, men inte för dyrt :)

• Svar på tråden Gåva på hotellrummet för utländska gäster?
  • nano86

Ni kan ju göra en "minikorg" om ni vill med typ Marabouchoklad, karta (som ni hade som förslag) och en liten dalahäst kanske?

• SofieochJamie

Chokladen var en bra idé, den lägger vi till. Men dalahäst passar ju inte med götet riktigt.

• Anna Panna

Gott & Blandat och Ahlgrens bilar brukar vara populärt hos mina utländska vänner. Kommer inte ihåg när vi ska gifta er och det kanske är för dyrt men ett Göteborgs kort till alla?

• SofieochJamie

Ja godis funkar ju alltid. Ja göteborgskortet är lite dyrt.

• nano86

Finns det annat kul i matväg som är lite typiskt er då? Tänkte på dalahäst eftersom det är så "svenskt" så jag kopplar den inte så mycket till dalarna

Våra danska släktingar är tokiga i knäckebröd, mamma brukar köpa flera stora paket (runda) och ta med

• Moirie

Vi som kommer gifta oss under kallaste vintern kommer ge dem sådana där handvärmare (plastgrej som man bryter sönder en metallplatta i och sedan blir grejen varm och kan värma händerna i tex en ficka).

• KatjaB

lite "svenska" saker, som "Svensk sushi" = sill, osthyvel (det har de väl inte i england iallafall vad jag förstått)
    om de inte kan svenska kan det ju vara lite kul att göra nåt blad med turistsvenska där ni även skriver med hur det uttalas och hittar på lite roliga fraser som de "måste kunna" i sverige.

• Mirri

Karta och godis är väl en bra idé. Vykort, frimärken och en penna kanske så de kan skriva hem, engångskamera, någon sorts lista på sevärdheter? Våra fick en liten flaska skumpa på rummen. Inte så svenskt men ganska trevligt tyckte vi.

• SofieochJamie

ja det var trevligt. mmm.. ska nog få ihop nåt. ett par mini flaskor med hallands fläder kanske :) kanske lite dyrt. eller kan man köpa det i tyskland?

Svar på tråden Gåva på hotellrummet för utländska gäster?