• kohwai

Färg på buketten?

Min klänning är lila-vinröd och nu undrar jag vilken färg som blir snyggast på buketten? Mörk eller ljus?

• Svar på tråden Färg på buketten?
  • KatjaB

Min syster hade en vinröd/lila bukett när hon gifte sig. Stora sammetslena rosor och mörklila prärieklocka

• Mirri

Jag skulle nog ha valt en ljus bukett personligen om det är mycket färg på klänningen eftersom det kan vara svårt att matcha nyanser. Men det är en smaksak och man gör precis som man vill. Det blir garanterat jätte fint hur du än gör

• passionsblomman

Visa klännigens färg för din florist, så kommer h*n garanterat att ta fram fina förslag utifrån hur både klänningens och dina färger och vad du i övrigt har för stil och känsla på klänning, frisyr etc. Det är en helhet som ska tas fram och floristen ska vara utbildad och proffs på att vara den som vägleder dig där.

Det finns många olika möjligheter och inget är slaget i sten att si eller så ÄR snyggast. Allt handlar om helheten och vem du själv är. Välj florist med omsorg så kommer det bli jättebra!

• Bluebride

jag tror oxå en ljus bukett är finast. Kanske en vit?

• nano86
    passionsblomman skrev 2009-10-31 13:13:49 följande:
    Visa klännigens färg för din florist, så kommer h*n garanterat att ta fram fina förslag utifrån hur både klänningens och dina färger och vad du i övrigt har för stil och känsla på klänning, frisyr etc. Det är en helhet som ska tas fram och floristen ska vara utbildad och proffs på att vara den som vägleder dig där.Det finns många olika möjligheter och inget är slaget i sten att si eller så ÄR snyggast. Allt handlar om helheten och vem du själv är. Välj florist med omsorg så kommer det bli jättebra!
    Precis så där tänkte jag göra. Ta med mig en bit av tyget vi syr min klänning av (typ plommonlila) så man kan se vad som matchar. Har tankarna just nu på en vit bukett men jag är inte så noga. Kpmmer köpa den dagen innan eller samma dag så jag tar vad som finns
  • Jossebosse

Limegrönt är jätte snyggt till plommon.

Svar på tråden Färg på buketten?