Inlägg från: iregnet2010 |Visa alla inlägg
  • iregnet2010

Hur kollar man festlokalens/företgets ekonomi?

kolla på allabolag.se där kan man iallafall se föregående års resultat och årsredovisning, sök på de som sitter i styrelsen så ser man även vilka företag de varit inne i tidigare. Jag tycker också att man ska försöka betala så lite som möjligt i förskott.

går de i konken står man ju där utan en krona tillbaka (brukar bli i snitt4% av det man lagt ut som man få tillbaka vid en konkurs). Alt så kan man ju teckna en bröllopsförsäkrning, vet inte om de täcker konkurs för feststället men det kan ju vara värt att kolla.

• iregnet2010

köpte själv en bröllopsförsäkring idag (jag lovar det är inte smygreklam utan jag gjorde faktiskt det ). Visst kan man dra öronen åt sig över att de vill ha så mkt extra men jag såga att iallafall den försäkring jag tecknade täcker om leverantören går i konkurs. sett ur det sammanhanget kändes de 2000 jag betalade rätt ok (det är ju mkt som kan gå fel och som försäkringen täcker).

Kanske är jag dock bara en lättlurad brud..men men..kan vara värt att tänka på om du är kär i den andra lokalen.

Svar på tråden Hur kollar man festlokalens/företgets ekonomi?