• cape79

Bröllop på 20 000 kr

Vi gifter oss Augusti 2010 i Stockholm, vigsel kommer att vara borgligt med 50 gäster .
    Här är vår tillfälliga budget som säkert kommer att spricka men ska försöka hålla mig till 20000 kr .
    Klänningen är inte med i budget eftersom min mor skall köpa den åt mig det blir hennes bröllopspresent till mig.

Här är en budget för ett bröllop med 50 gäster som ni kan utgå ifrån.
    Barnens kläder ca 1500 kr
    Vigselring 1800 kr köpta utomlands (semester)
    Tårta 756 Ica Maxi(vanliga tårtor 4st)
    Inbjudningskort 390 kr köpta utomlands (semester)
    Festlokal 1500 kr scoutstuga fre-sön
    Gästbok 300 kr
    champagneglas 325 kr ikea
    Dekor 500 kr
    Personalkostnad 500 kr städ 2 tim
    Personalkostnad 2400 kr servering
    Fotograf 0 kompis kommer att fota oss
    Musik 0 datorn,lånat förstärkare mm
    Kaffe 100 kr
    tre rätters 3200 kr Lagar själv
    Läsk 800 2 liter flaska 50st
    Bartillbehör 500kr platsglas mm
    Bubbel 560kr Chapel Hill Sparkling 10st (systembolaget)
    öl i baren 1000 kr
    Sprit i baren 2000 kr
    vin till maten 743kr blue nun+chilevin (systembolaget)
    Totalt 18743

Hoppas att jag inte har glömt nåt men så här ser det ut för oss ; ) för tillfället

• Svar på tråden Bröllop på 20 000 kr
  • Brudiframtiden

Funderar på något liknande men vi kommer inte att ha så många gäster. Runt 30-35 skulle jag tippa på. Vad ska du laga för mat? Går det att förbereda innan?

• cape79

Maten kommer vi laga innan enligt detta recept

Timjanstekt oxfilé med jordärtskocksgratäng, citrongrönsaker och varmrökt rödvinssky från sidan allt om mat.
    Gratängen kan göras upp till två dagar innan, såsen kan göras en månad innan och frysas in, även grönsakerna kan kokas två dagar innan och sedan värmas enligt receptet.

Men eftersom vi skall dra ner kostnaderna så byts oxfilen mot marinerad fläskfile .

Förrätt har vi inte bestämt än men jag har tänkt göra bruschetta som är enkel och gott
    allt kan förberedas dagen innan , har gjort det förr och fått komplimanger av gästerna ; )

Efterrätt vaniljglass med Chokladdoppade jordgubbar.
    Brödet kommer att bakas en vecka innan och frysas.

• nikkan68

Tack för tipps kommer själv att laga maten själva blir ju billigare så hittade själv min klänning till ett billigare pris än den jag såg först tjänar ca 3000 då liknar den, den första

Svar på tråden Bröllop på 20 000 kr