• Emberix

Smekmånad juni/juli 2010 men var???

Hej på er!

Jag hoppas på lite hjälp ang. smekmånaden :)
    Vi ska gifta oss 19 juni och vill åka iväg en vecka efter bröllopet, tänkte åka runt den 25 juni. Vi tänker oss sol och bad med fina stränder och helst till ett rimligt pris.

Det vi har sökt på har visat sig vara vinterresmål, och under juni/juli perioden verkar det vara mest regn.

Har ni några förslag på vart det är lämpligt att åka under juni/juli för att slippa regn?

Tack på förhand!

Hälsningar Annica och Calle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 20:19
    Glömde säga att vi vill vara borta i 2 veckor.

• Svar på tråden Smekmånad juni/juli 2010 men var???
  • Zephiennia

Södra Europa eller norra Afrika kanske? Man behöver ju inte åka långt bort bara för att det är smekmånad...

• Rufsas

Lätt att ni ska åka till Perhenthian Pulau Besar (stora ön) i Malysia! Bästa platsen att åka på under sommaren! Paradisstränder och gulliga invånare. Dessutom billigt.

• iregnet2010

vi funderar också på Malaysia (har varit inne på maldiverna men jag tror helt enkelt att det bara blir FÖR dyrt) var i malaysia på borneo för två år sen och blev jätteinspirerad. Vädret ska vara bra i juli och det är som Rufsas skriver ovan riktigt billigt!

• Mimsa

Jag föreslår Italien! Härligt väder, fina stränder, underbar mat, härligt folk o.s.v... Har varit där många gånger under min uppväxt och tycker det är ett underbart land.

• Plutten2010

Vi kommer kosta på oss drömresan, åker till New York och Hawaii i nästan tre veckor. Annars skulle jag säga Kroatien och Malta (fast dessa har inte så många fina sandstränder).

• Millanita

Vi kommer slå till på Bali i juli nästa år som bröllopsresa
    Hittat flygbiljetter för ca 7500:-/person tur o retur...superbilligt eftersom boende där nere är galet billigt...Så för oss kostar det lika mycket att åka till Bali i 2 v som att bo på flott hotell i europa 2 v!! Kolla flygbiljetter på www.bokasmart.se

Lycka till!

• Emberix

Hej Millanita!

Vi har sökt på flygresa till Bali nästa år i juni/juli, men det billigaste vi fått fram låg på ca 18.000:- för två personer tur och retur i två veckor. Nyfiken på hur ni fick det billigare alternativet?

• Millanita

KOlla din gästbok

Sök från sthlm, blir alltid billigare!

Svar på tråden Smekmånad juni/juli 2010 men var???