• plötsligt bröllopstokig

Hur låter denna inbjudan?

Bara börjat fundera än så länge, men på ett ungefär:

Välkommen på bröllop lördagen den X:e maj 2010
    mellan

Fullständigt namn
    &
    Fullständigt namn

Dagen inleds klockan 14 med vigselceremoni i det gröna på Xvägen 10 i XXX.
    Därefter blir det sötsaker, kaffe och champagne i trädgården.
    På kvällen (efter ca. kl. 21) är de som vill och orkar välkomna att ta ett glas med oss på Restaurang XXX i XXX.

Vi hoppas att Ni vill vara med och dela denna dag med oss!
    Namn & Namn

(med efterföljande info om det praktiska)

• Svar på tråden Hur låter denna inbjudan?
  • nano86

Jag tycker det låter supertrevligt.

Antar att det står om de är tänkt att ni bjuder på restarurangen eller inte för det framgår ju inte riktigt i texen. Jag gillar att det står "sötsaker"

nano86 skrev 2009-11-06 20:19:11 följande:
    Jag tycker det låter supertrevligt.Antar att det står om de är tänkt att ni bjuder på restarurangen eller inte för det framgår ju inte riktigt i texen. Jag gillar att det står "sötsaker"
    Å tack
    Det är något som våra gäster kommer förstå att vi gör men mat är det ju inte, utan drinkar/vin/champagne/vad man vill
  • Vinter2009

Kanske lättare tilltugg isf sötsaker (men iof är det kanske inte det ni menare)? Tycker att det låter som ett mkt trevligt bröllop.

• Aleta

Det låter jättetrevligt!
    Jag slår ett slag för gammaldags etikett också och meddelar att just den typen av bröllop(med sötsaker, kaffe (te?) och champagne) kallades förr för tebröllop.

Vinter2009 skrev 2009-11-06 21:22:20 följande:
    Kanske lättare tilltugg isf sötsaker (men iof är det kanske inte det ni menare)? Tycker att det låter som ett mkt trevligt bröllop.
    Tack
    Vi menar sötsaker i ordets rätta bemärkelse, dvs liknande cupcakes, bakelser med mera tilltugg är väl mer typ snittar/hors d'oeuvres?
    Aleta skrev 2009-11-06 21:25:21 följande:
    Det låter jättetrevligt!Jag slår ett slag för gammaldags etikett också och meddelar att just den typen av bröllop(med sötsaker, kaffe (te?) och champagne) kallades förr för tebröllop.
    Tackar detta är mitt drömbröllop!
    Ja och dessutom låter "tebröllop" så himla trevligt tycker jag!
  • tågjäntan

Även på restaurangen? Jag tycker inte heller det framkommer av texten.
    Annars håller jag oxå med om att det låter som en väldigt trevlig inbjudan. Lycka till!

plötsligt bröllopstokig skrev 2009-11-06 20:30:00 följande:

Å tack Det är något som våra gäster kommer förstå att vi gör men mat är det ju inte, utan drinkar/vin/champagne/vad man vill
    tågjäntan skrev 2009-11-06 22:12:17 följande:
    Även på restaurangen? Jag tycker inte heller det framkommer av texten.Annars håller jag oxå med om att det låter som en väldigt trevlig inbjudan. Lycka till! plötsligt bröllopstokig skrev 2009-11-06 20:30:00 följande:
    Även på restaurangen, vad? Att vi bjuder menar du? Ja Nej det framkommer inte av texten..är det ett måste, jag menar - enligt hur en bröllopsinbjudan bör vara? *nyfiken*
    Tack
  • mittid

"På kvällen (efter ca. kl. 21) är de som vill och orkar välkomna att ta ett glas med oss på Restaurang XXX i XXX."

Förslag: "är de som vill hjärtligt välkomna att"

mittid skrev 2009-11-07 10:55:30 följande:
    "På kvällen (efter ca. kl. 21) är de som vill och orkar välkomna att ta ett glas med oss på Restaurang XXX i XXX."Förslag: "är de som vill hjärtligt välkomna att"
    Mm..kan funka skrev "vill och orkar" för att de äldre inte ska känna sig dumma för att de inte orkar hur länge som helst, även om de eg vill
  • mittid

: ) Jovisst är det ett bra tänk, men jag tycker att det ser trevligare ut om man utelämnar "negationer" och fokuserar på det positiva. Tror att de som inte "orkar/kan" ändå kommer att be om ursäkt och förklara sig... kanske.

mittid skrev 2009-11-07 12:18:01 följande:
    : ) Jovisst är det ett bra tänk, men jag tycker att det ser trevligare ut om man utelämnar "negationer" och fokuserar på det positiva. Tror att de som inte "orkar/kan" ändå kommer att be om ursäkt och förklara sig... kanske.
    Jo, rent principmässigt håller jag faktiskt med
    Ska fundera. Tack för tips
  • nano86

Skriv som är mest er i sista stycket. Jag och sambon undvek alla former av "hjärtligt välkommna" för det är verkligen inte "vi". Folks skulle undra om vi druckit innan vi skrev korten (eller nej, men nästan :-P) men håller med om att det vore trevligt med något mer positiv ton

nano86 skrev 2009-11-07 12:46:24 följande:
    Skriv som är mest er i sista stycket. Jag och sambon undvek alla former av "hjärtligt välkommna" för det är verkligen inte "vi". Folks skulle undra om vi druckit innan vi skrev korten (eller nej, men nästan :-P) men håller med om att det vore trevligt med något mer positiv ton
    Haha du har rätt "hjärtligt" låter fint när andra skriver det men för oss är det kanske lite väl käckt/hurtigt men jo; ska fundera över en lite mer glad ton där
  • mittid

...varmt välkomna... mycket välkomna...

På kvällen vid 21-tiden skulle vi bli jätteglada om ni vill komma till Restaurang XXX i XXX och ta ett glas med oss.... eller "skåla med oss"... kanske.

mittid skrev 2009-11-07 12:58:53 följande:
    På kvällen vid 21-tiden skulle vi bli jätteglada om ni vill komma till Restaurang XXX i XXX och ta ett glas med oss.... eller "skåla med oss"... kanske.
    Ja, lite så tänkte jag
Svar på tråden Hur låter denna inbjudan?