• Martinaa

Måste ett festprogram innehålla så mycket?

Jag hade ju lagt det i ordningen:
    Välkomsthälsning
    Meny
    Ordningsregler
    Vitsar och annat skoj
    Presentation av gästerna
    Tacktext

Med andra ord tycker jag ordningsregler tycker jag ska ligga i början.

Vill du ha mer grejer i ditt häfte, eller vill du ha ett enklare? För det går ju att fylla i evigheter En grej som vi har som du kan ju kan ha med om du vill är en tidslinje på ett uppslag. Den fyller du sedan med viktiga datum i ert förhållande, allt ifrån första kyssen, när ni flyttade ihop, köpte ert hus, första barnet, frieri eller vad det nu kan vara. Om man vill kan man ju komplettera med lite bilder också!

• Martinaa

Varje gång jag har varit gäst på ett bröllop så har en av höjdpunkterna varit när man kommer till festen och bläddrar upp festhäftet, letar upp sitt namn för att se vad som skrivits om en själv. Kan inte prata för alla, men iaf jag hade blivit besviken om någon tagit bort gästpresentationen... :P
    Jag tycker ju inte den behöver vara en uppradning av fakta om just personen, utan den ska ju vara en skoj liten rad eller två om personen, någon speciellt intresse/hobby eller kanske halvt nämna nån pinsam händelse som kan vara ett bra samtalsämne för bordsgrannarna...

• Martinaa
    pandis81 skrev 2009-11-09 11:42:07 följande:
    okej, så har jag inte tänkt på det, tänkte om vi skulle skriva våra ord om varje person, som en lite hyllning kanske. För det är ju bara våran familj och våra närmaste som kommer
    Det tycker jag låter som en jättebra idé!
Svar på tråden Måste ett festprogram innehålla så mycket?