pandis81 skrev 2009-11-08 16:09:19 följande:
Hej jag har en undran...Våra gäster har redan träffats så många gånger under åren så dom vet vilka alla är, vi har ju trots allt varit tillsammans i över 10 år. Kan man ha något annat roligt i programmet än presentation av gästerna??? Känns så fånigt att ha en presentation när alla ändå redan känner varandra?? Eller man kanske kan ha en presentation men att vi skriver våra ord om personen istället för vem det är eller vad ska man hitta på?? förlåt TS om jag tog din tråd,, tyckte bara att det var en bra tråd att få lite ideér från.
Vi funderar också på att inte ha presentation av gästerna i själva programmet. Vi kommer förmodligen att ha buffé när det blir dags och då kommer vi att ha bordsplaceringen utskriven på A3 i närheten plus lite om varje gäst. Så har de något att läsa och prata om ifall det blir lite kö till maten.
Eftersom många av mina gäster är religiösa - och för att jag inte vill ha den typen av fest - kommer vi inte att ha några "sprit/vinsånger". Några allsånger blir det för stämningens skull.
Jag vägrar dessutom ha så kallade roliga texter om äktenskapet. De stämmer inte in på oss alls.
Däremot är det ju alltid kul med roliga saker om brudparet. Nu kommer vi - eller rättare sagt jag - att själva göra festprogrammet. Vad tycker ni, ska jag be en kompis skriva den delen av festprogrammet och sen klistra in det? Det känns konstigt att skriva det själv.