• Sebastiána

Fotograf i Kristianstad/Hässleholmstrakten som inte bara tar "standardbilder"

Jag efterlyser en skicklig fotograf i Kristianstad/Hässleholmstrakten som inte bara fotar brudparet rakt upp och ner utan som tar lite konstnärliga bilder. Vi är inte intresserade av någon som följer med oss en hel dag/hela kvällen utan "bara" kanske 10 blandade bilder i olika varianter.

• Svar på tråden Fotograf i Kristianstad/Hässleholmstrakten som inte bara tar "standardbilder"
  • Chris24

Ar du ifran dem trakterna! Jag sjalv ar ifran Hassleholm sa jag kanner till omradet. Kristianstad ar nog battre om du fragar mig, gallande brollop o sadar.

Ska kolla med en van till mig som jobbar i en sadan butik,ska se om jag kan fa fram hemsidan till dig isf.

• Chris24

Ja, min vannina hade den ocksa! Hon var hel nojd!

• Sebastiána

Vad har Tannus för priser ungefär?

• ingenjörsbruden
    Sebastiána skrev 2009-11-09 13:56:48 följande:
    Vad har Tannus för priser ungefär?
    Gå in o kika på hans hemsida så ser du nog vilka standardpriser han tar....men om man inte vill ha ngt av hans paket....så brukar det inte vara några som helst problem.
    Ring o prata med honom eller skicka mail med beskrivning på vad ni är ute efter för foto osv....så kan han säkert ge dig ett prisförslag eller så.

Lycka till!
  • Prahlis

Synd att min mans systerdotter inte fotograferar andra, hon som tagit alla våra bröllopsbilder och jag har ca 700 bilder på datorn som är superba :)

• Sebastiána

Kollade priser med några fotografer i går. Nämde inte att det skulle vara bröllopsbilder. Alla gav mig priser och frågade sedan vad det var för bilder som skulle tas. Jag sa då 'bröllopsbilder' - några foton innan vigseln. En av fotograferna återkom då med en pdf med helt andra priser än det han sagt från början. Plötsligt blev det väldigt mycket dyrare! Hur kommer det sig att porträttfotografering när man har brudkläder på sig kostar mer än dubbelt så mycket som när man har vanliga finkläder på sig? Jag kan tillägga att jag redan från början sagt att det rörde sig om porträtt fotografering utomhus.

• ConnyD

så är det med allt inom bröllop. talar man om för leverantören att det handlar om bröllop så gåt priset upp rejält

• 20091021

Finns två anledningar till att bröloppsbilder är dyrare
    1. Det är en engångshändelse, vilket ställer högre krav på fotografen.
    2. Bröloppsbilder har från kunden sida oftast högre krav på kvalitet och orginalitet, som gör att fotografen(som jag själv) tvekar inför detta.

Personligen tar jag inga bröloppsbilder för kunder(enbart vänner/bekanta), men dokumenterar gärna bröloppet och tar då givetvis bilder på brudparet, men utan de kraven som ställs vid en ren bröloppsfotografering

// Anders

• Sebastiána
    20091021 skrev 2009-11-14 10:39:39 följande:
    Finns två anledningar till att bröloppsbilder är dyrare1. Det är en engångshändelse, vilket ställer högre krav på fotografen.2. Bröloppsbilder har från kunden sida oftast högre krav på kvalitet och orginalitet, som gör att fotografen(som jag själv) tvekar inför detta. Personligen tar jag inga bröloppsbilder för kunder(enbart vänner/bekanta), men dokumenterar gärna bröloppet och tar då givetvis bilder på brudparet, men utan de kraven som ställs vid en ren bröloppsfotografering // Anders
    Studenten sker också bara en gång i livet, men priserna är inte högre för det!
  • Moriso

Studentbilder kanske är "något" enklare att ta om, jämfört med bröllopsbilder? Dessutom är det nog väldigt sällan studentbilder tas på själva studentdagen, utan snarare efteråt. För bröllop finns det bara ETT tillfälle och det är ju den dagen. Jag har inga problem med att betala för "bröllops"-arrangemangen rent tankemässigt (och nä, jag är inte rik på något sätt), utan är istället väldigt glad att de jag anlitar anstränger sig extra, har goda tidsmarginaler och backuper med sig, sprayar håret så att det håller tolv timmar, binder buketten så att blommorna varken vissnar eller trillar ur...osv.

• Noomi
    Sebastiána skrev 2009-11-10 07:55:06 följande:
    Kollade priser med några fotografer i går. Nämde inte att det skulle vara bröllopsbilder. Alla gav mig priser och frågade sedan vad det var för bilder som skulle tas. Jag sa då 'bröllopsbilder' - några foton innan vigseln. En av fotograferna återkom då med en pdf med helt andra priser än det han sagt från början. Plötsligt blev det väldigt mycket dyrare! Hur kommer det sig att porträttfotografering när man har brudkläder på sig kostar mer än dubbelt så mycket som när man har vanliga finkläder på sig? Jag kan tillägga att jag redan från början sagt att det rörde sig om porträtt fotografering utomhus.
    Bröllopsfotografering går inte att boka om, därför måste precis allting finnas back up av, ifall nåt går sönder. Minst en timme går åt till att träffa brudparet för att diskutera önskemål, minst en timme till för att besöka vald plats för porträtten, så att man är förberedd. Sen går det mååånga timmar att gå igenom och redigera de kanske över 1000 bilderna från bröllopsdagen, album ska designas osv.
    Det är några av anledningarna till att det är dyrare med bröllopsfotograferingar.
  • Sebastiána
    Noomi skrev 2009-11-18 13:43:21 följande:
    Bröllopsfotografering går inte att boka om, därför måste precis allting finnas back up av, ifall nåt går sönder. Minst en timme går åt till att träffa brudparet för att diskutera önskemål, minst en timme till för att besöka vald plats för porträtten, så att man är förberedd. Sen går det mååånga timmar att gå igenom och redigera de kanske över 1000 bilderna från bröllopsdagen, album ska designas osv. Det är några av anledningarna till att det är dyrare med bröllopsfotograferingar.
    OK.

Men jag designar gärna albumet själv. Jobbar med layout till vardags. Faktiskt hade jag tänkt retuschera bilder själv också (men det blir de bilder som min far tar), tex göra hela bilden i gråskala utom brudbuketten. Det ser snyggt ut och är väldigt lätt att göra.
  • ConnyD

har du hittat nån fotograf än?

• Sebastiána
    ConnyD skrev 2009-11-19 21:20:59 följande:
    har du hittat nån fotograf än?
    Nej. Jag hittade några för ett tag sedan och skrev en liten kort lista, men jag kan bara inte hitta den!
Svar på tråden Fotograf i Kristianstad/Hässleholmstrakten som inte bara tar "standardbilder"