• Vinter2009

Beställa fotobok

Har tänkt sätta ihop en fotobok till min blivande man i morgongåva. Det finns ju flera ställen att beställa på, men är det någon som vet om det går att även ha textsidor? Skulle tex vilja ha texten till vår bröllopsdans och ev ngt annat.

Vilka tillverkare rekommenderar ni?

• Svar på tråden Beställa fotobok
  • Sebastiána

Det går att själv bestämma hur stora textrutorna ska vara. Om du vill kan du täcka en hel sida med text. Jag har testat IFOLOR och tycker de är bra.

• Vinter2009

Låter ju jättebra! Ska kolla deras hemsida, tack!

• Sebastiána

Jag har provat dem flera gånger och hittills alfrid blivit besviken. De brukar ha snabba leveranstider också.

• ninni84r

Åh vilken bra idé, den snor jag :)

• 20100515

Jag gillar Extrafilm och är kanonnöjd.
    Jag kan dessvärre inte rekommendera Fujicolor. Har ju kanske bara haft otur men det gör att jag inte handlar där igen.

• TEB08

blurb.com - amerikansk sida, men de trycker ocksa i Nederlanderna. Bra kvalitet och snabb leverans. Rekommenderar att valja det tjockare pappret for bocker med mycket foton i, eftersom det andra kanns lite tunnt.

• Sebastiána

Det finns någon fotobok, som är lite dyrare, men där gästerna kan ladda upp bilder och text via nätet. Då kan alla gäster skapa var sin sida på ett smidigt sätt, det är bara att logga in.

• lillabruden

jag har beställt från korthuset.se men där är det inte hårt omslag utan det blir mer som en tidning. Deras hemsida kraschade flera gånger trots att jag satt vid olika datorer olika tillfällen. kontaktade dem och dem menade att jag hade en dålig data (en helt ny hp för över 7000kr -dont think so) och efter mååånga timmar fick jag fram mina fotoböcker, är nöjd med resultatet men det går inte att gå in och beställa samma som man sparat -man måste börja från början...........

Men dem är billiga!

• Sebastiána
    lillabruden skrev 2009-11-10 11:26:51 följande:
    jag har beställt från korthuset.se men där är det inte hårt omslag utan det blir mer som en tidning. Deras hemsida kraschade flera gånger trots att jag satt vid olika datorer olika tillfällen. kontaktade dem och dem menade att jag hade en dålig data (en helt ny hp för över 7000kr -dont think so) och efter mååånga timmar fick jag fram mina fotoböcker, är nöjd med resultatet men det går inte att gå in och beställa samma som man sparat -man måste börja från början...........Men dem är billiga!
    Fast priset säger ju inget om du har en bra dator eller inte. Det är kapaciteten som räknas. Hur mycket RAM-minne har den t.ex?
  • lillabruden

jo, sånt där har min man koll på. Jag vet att den är mer än tillräckligt bra för att han är lite datanörd
    Och saken är ju också att jag satt vid 3olika datorer varav 2 var splitternya bra datorer. Och jo, priset säger en del.

Sebastiána skrev 2009-11-10 11:38:57 följande:
    Fast priset säger ju inget om du har en bra dator eller inte. Det är kapaciteten som räknas. Hur mycket RAM-minne har den t.ex?
  • Vinter2009

Vad många bra tips! Märker när jag kollar runt att de flesta ställena har så många sidor i sina böcker, har ju inte hur många bilder som helst Helst hade jag velat ha en enkel o stilren med tjockare papper (kanske 15 sidor) o gärna spiralbindning. Ska kika mer på de sidor ni tipsar om o se om det finns något sådant.

• lillabruden

har inte kikat på dem ännu men vistaprint ska erbjuda fotoböcker numer också, vet inte hur dem är, böckerna alltså, men vistaprint är jag nöjd med! tänk bara på att momsen läggs på i slutet.

Svar på tråden Beställa fotobok