• FruStolpe

Vi hade champagneglas med gästernas namn på, vad annat kan man ha?

Planerar med min blivande svägerska deras bröllop som ska äga rum i juni-10.
    När vi gifte oss sommaren -06 så hade vi gästernas namn skrivna på champagneglas och dem fick de sedan ta hem som minne. (Hade också små påsar med choklad i...men de hör ju till alltid. )
    Men vad finns det för andra alternativ på sånahär lite "större" grejer...som just blir som ett minne sen efteråt? Chokladen äter man ju upp och den eventuella påsen till så rivs ju upp och kastas bort.
    Jag VET att många av er Svenskar tycker detta är jääääätte onödigt och löjligt , men här i Finland så hör det liksom lite till att man har nåt kul till gästerna. Plus att det ofta blir en del av dekorationen och ser snyggt ut.... Så behöver inte få höra kommentarer om att det bara är onödigt!

• Svar på tråden Vi hade champagneglas med gästernas namn på, vad annat kan man ha?
  • Imma

Ett bröllop jag var på hade man små vaser med rosor på borden (billiga, från typ IKEA). Dessa fick gästerna ta med sig hem sedan. De hade även värmeljushållare i glas till alla gäster som också var en del av duktningen under festen. Vi som flög var naturligtvis jätteglada över allt glas som skulle med hem.

• FruStolpe
    Imma skrev 2009-11-10 17:00:11 följande:
    Ett bröllop jag var på hade man små vaser med rosor på borden (billiga, från typ IKEA). Dessa fick gästerna ta med sig hem sedan. De hade även värmeljushållare i glas till alla gäster som också var en del av duktningen under festen. Vi som flög var naturligtvis jätteglada över allt glas som skulle med hem.
    heheh... Tur så är det ingen av gästerna som ska på detta bröllop som ska flyga. Med båt från Sverige kommer ju några, men men.
    Tack för ditt tips!
  • KatjaB

såg en annons på små stolar som man ställer på borden med ett värmeljus i, ett vid varje plats och fungerade även som placeringskort..jättesöta var de. Kanske kan vara nåt? kolla på köp & sälj

• FruStolpe
    KatjaB skrev 2009-11-10 18:15:42 följande:
    såg en annons på små stolar som man ställer på borden med ett värmeljus i, ett vid varje plats och fungerade även som placeringskort..jättesöta var de. Kanske kan vara nåt? kolla på köp & sälj
    Mhmm....tusen tack! Låter kul!
  • Arosa

På min kusins bröllop hade dom donerat en liten slant för varje gäst till välgörande ändamål istället för att ge bort något materalistiskt. Det var fint tycker jag.
    Dom placerade en liten silverram vid varje plats där det stod typ "vi har donerat 10 dollar till make-a-wish foundation i ert namn". (Blev nog dyrt för dom med 200+ gäster)

• FruStolpe

Tack för era svar!
    Puffar upp lite..

• FruStolpe

Tack för era svar!
    Puffar upp lite..

Svar på tråden Vi hade champagneglas med gästernas namn på, vad annat kan man ha?