• kikel

Gå i gräs med höga klackar

Hejsan
    Jag vet att man kan ha någon plastgrej att sätta på klacken på skorna med någon slags "platform" nertill så att klacken inte åker ner i gräset. Men jag vet inte var man kan hitta dom. Någon som vet? och kan man ha dom till alla slags klackar? ( finns bild på mina i mitt galleri)

• Svar på tråden Gå i gräs med höga klackar
  • KatjaB

aldrig hört talas om men följer tråden utifall att någon vet.. ska gifta oss utomhus nämligen. Annars tänkte jag ha ett annat par skor just till vigseln för att kunna skrida fram

• Greeneyes

Men även om klacken inte sjunker ner så kan man ju ha otur och få gräsfläckar. Jag skulle göra som Katja och byta skor under själva vigseln - då syns ju inte skorna ändå om man har lång klänning...

• kikel

Jag vet att det finns jag har sett dom, dom är skit bra men jag vet bara inte var man kan få tag på dom...

KatjaB skrev 2009-11-11 16:28:30 följande:
    aldrig hört talas om men följer tråden utifall att någon vet.. ska gifta oss utomhus nämligen. Annars tänkte jag ha ett annat par skor just till vigseln för att kunna skrida fram
  • FelizLane

hmhm intressant! Låter absolut som nått amerikanskt!

• Fofinha

Jag puffr vidare..ska också klampa runt i gräs under hela kvällen typ och hade inte tackat nej till något som skyddar klackarna (och inte är fult som typ de blåa plastpåsarna man har inom sjukvården hehe)!

• 100717

Hittade det här när jag sökte på klack skydd;

www.dansshopen.nu/shop/index.php&productId=165

Och så här står det om man scroller ner en bit på sidan; www.pierrestjejmode.se/

För er som använder högklackat ofta och har märkt att det är ett helvete att gå på kullerstenar (tex. i Visby kullerstenarnas stad) finns nu en lösning.

Det är ett par ?klackskydd? som man sätter på sina klackar och fungerar som ett skyddshölje.

Dom är väldigt diskreta och finns i genomskinligt och i svart

Dessa ?klackskydd? kan du hitta hos närmaste skomakare.

• KatjaB

ja, de klackskydden kan ju förstås vara nåt.. min variant var ju lite dyrare men jag hittade ett par toksöta träskor som skulle kunna funka under vigseln. Dem kan man ju använda under hela sommaren sen tänkte jag, frågan är ju bara om de är värda 800 spänn www.houseofhedda.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=56&artnr=CAL2KNYTAVIT35r&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std

• 100717

Dom var verkligen toksöta!!!

• KatjaB
    100717 skrev 2009-11-11 21:55:17 följande:
    Dom var verkligen toksöta!!!
    visst är de! det finns rosa, svarta och knallröda också
  • kikel

Ja titta där har vi något som jag menar =) Gör inget om jag inte kan beställa till sverige storbrittanien går lika bra. =)
    Tack

tessomac skrev 2009-11-14 17:06:41 följande:
    Hej kikel, hittande de här två alternativen på nätet. De första ser ut som de du beskriver. Vet dock inte om/hur man beställer till Sverige.www.thesolemates.com/www.heelangels.com/
Svar på tråden Gå i gräs med höga klackar