• fjutjur brajd

Mysigt boende på bröllopsresa i augusti?

Är det någon som har ett tips på ett hotell eller liknande där man kan bo mysigt, gärna lite avskilt, på en bröllopsresa i augusti?

Destinationen är inte så jätteviktigt (det kan vara i Europa eller utanför) men det ska ligga nära en strand och ha soligt och fint väder i augusti!

Tacksam för alla tips och förslag!

• Svar på tråden Mysigt boende på bröllopsresa i augusti?
  • Plutten2010

Det är lite svårt att avgöra vad du tycker är mysigt men jag har föreslagit Kroatien och Malta i andra trådar.. Dock är de inte de bästa resmålen om man vill ha en sandstrand nära. På Malta kan man dock bo på en av de mindre öarna (Gozo) och då tror jag det finns sandstränder.. I Kroatien kan man flyga till runt fem olika destinationer och då är det lätt att hitta avskilda och mysiga orter som man kan åka till.

• fjutjur brajd
    Plutten2010 skrev 2009-11-12 22:24:35 följande:
    Det är lite svårt att avgöra vad du tycker är mysigt men jag har föreslagit Kroatien och Malta i andra trådar.. Dock är de inte de bästa resmålen om man vill ha en sandstrand nära. På Malta kan man dock bo på en av de mindre öarna (Gozo) och då tror jag det finns sandstränder.. I Kroatien kan man flyga till runt fem olika destinationer och då är det lätt att hitta avskilda och mysiga orter som man kan åka till.
    Tack för ditt svar!

Jo, jag förstår att det kan vara lite svårt att veta vad jag tycker är mysigt Kroatien har jag tidigare funderat på, det verkar mysigt.

Jag vill jättegärna ha tips på specifika hotell som ni känner till och vet är bra.

• Plutten2010

Kan tyvärr inte hjälpa till med hotellnamn.. =(
    När vi var i Kroatien bodde vi inte på ett regelrätt hotell utan vi sökte boende via en site (www.booking.com) och då föll vårt val på ett lite mindre boende som en tjej drev (tror det var fem lägenheter i hennes hus). Det är väldigt vanligt att kroater hyr ut lägenher i sina egna hus. Vi flög iaf till Split med Norwegian och valet föll på en ö som heter Ciovo (ligger ca 10 min bilfärd från flygplatsen).

Lycka till!

• fjutjur brajd
    Plutten2010 skrev 2009-11-12 22:51:48 följande:
    Kan tyvärr inte hjälpa till med hotellnamn.. =(När vi var i Kroatien bodde vi inte på ett regelrätt hotell utan vi sökte boende via en site (www.booking.com) och då föll vårt val på ett lite mindre boende som en tjej drev (tror det var fem lägenheter i hennes hus). Det är väldigt vanligt att kroater hyr ut lägenher i sina egna hus. Vi flög iaf till Split med Norwegian och valet föll på en ö som heter Ciovo (ligger ca 10 min bilfärd från flygplatsen).Lycka till!
    Ok.

Jag har sett sidor där man kan hyra ett helt hus också, för en vecka eller två. Det skulle ju kanske kunna vara ett alternativ. Men det är ju svårt att veta innan hur det blir kanske...

• Thewedding

Vi var på Mallorca Alcudia och bodde på hotell viva bahia och det var superfint och bra på alla sätt. Många skrev till mig att dom skulle aldrig åka dit pga alla barn. Men vi märkte inte av det på nåt sätt. Visst fanns det barn men dom höll sig till barnpoolen. Och så hade dom aktiviter till barn så dom var sysselsatta så dom märktes inte.

Lite tips:

* Inca marknaden.
    * En dag i Palma hur mycket shopping som helst.
    * Vi var på en dagstur och tittade på en grotta, var och köpte mallorcas berömda pärlor hur fina smycken som helst. Och sen var vi och provasmakade olika likörer. Rekommenderar verkligen den dagsutflykten.

• lexiwed

Låter spännande med Mallorca, smet in här och tackar för tipset. Funderar själva på det. Fast vi ska ha barn med oss, så då kanske det passar jättebra!!

Svar på tråden Mysigt boende på bröllopsresa i augusti?