• Himan

Stolsöverdrag till stol med armstöd,hur gör jag?

Hej har sett många trådar som rör stolsöverdrag. Har själv tänkt använda knoppa lakan och har sett många göra överdrag snyggt av dessa. Nu till min fråga hur gör jag om stolen har armstöd? Hur knyter jag? eller hur syr jag? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Stolsöverdrag till stol med armstöd,hur gör jag?
  • J plus A likamed JA

skulle jag också vilja veta så jag puffar!:)

• lillabruden

om du ska sy rekomenderar jag att du tar ett lakan och använder som mall. Så här hade jag gjort iallafall och jag är definitivt inget proffs, men jag brukar lyckas med mina syprojekt

Släng över lakanet på en stol och nåla och eventuellt rita med en penna vart vecken ska vara osv. Sen kan du klippa ut dem olika delarna och sy ihop armstöden försig och sedan på med dem på "kroppen". Glöm inte att ge sömsmån också bara så du har lite att ta på om det behövs. Tycker att hörn alltid behöver lite extra

• Fröken Strössel

Vi har också stolar med armstöd och har valt att göra det enklast möjligast. Jag syr enkla löpare som är lika breda som stolarna. Sen kommer vi bara "lägga" dessa över stolarna så att de går ner ända till golvet. Vi knyter fast lakanet med sidenband. Man kommer se armstöden men slipper se det hemska stoltyget.

• nano86

Fröken Strössel skrev 2009-11-14 08:59:18 följande:

Vi har också stolar med armstöd och har valt att göra det enklast möjligast. Jag syr enkla löpare som är lika breda som stolarna. Sen kommer vi bara "lägga" dessa över stolarna så att de går ner ända till golvet. Vi knyter fast lakanet med sidenband. Man kommer se armstöden men slipper se det hemska stoltyget.
    Smart. Då kan inte gå åt lika mycket tyg heller så ett lakan borde räcka till två stolar kanske?
  • Himan

läste att någon hade knutit lakanet runt stolen,men jag undrar hur?Ngn som vet?

• anniv82

Sök på knoppa lakan på youtube..
    Där visar dom hur du kan knyta...

• Kandy

www.festdetaljer.se finns det stolsöverdrag, för stolar med armstöd - universalmodellen, att hyra för 30 kronor/styck (och då slipper man pyssel och tvätt).

• Fröken Strössel
    nano86 skrev 2009-11-14 09:30:54 följande:
    Fröken Strössel skrev 2009-11-14 08:59:18 följande:
    Smart. Då kan inte gå åt lika mycket tyg heller så ett lakan borde räcka till två stolar kanske?
    Jag får faktiskt ut 3 per lakan så det blir billigt och bra.
Svar på tråden Stolsöverdrag till stol med armstöd,hur gör jag?