• Zanzibar brud

Ishotellet i Jukkasjärvi.

Är det någon som har gift sig där och skulle kunna berätta lite. Vad det kostar? Vigsel? Hyra fotograf? blommor? nåt man bör tänka på?

• Svar på tråden Ishotellet i Jukkasjärvi.
  • Burre Präst

Att ta med varma kläder?

• fromheretoeternity

Jag har inte gift mig där men det är fantastiskt vackert. Det man bör tänka på tycker jag är att det är beroende på var man bor i Sverige kan det bli långt för folk att åka, kanske måste de flyga och det är ju inte så billigt. Dessutom kanske gästerna måste bo på hotellet och det är verkligen inte billigt. Så tänk igenom vad kostnaderna blir för gästerna också innan man bokar.
    Annars tror jag att det skulle vara helt fantastiskt att gifta sig där! Tänk att få ha sådär fin vit pälskappa

• Sonja68

Jag ville egentligen gifta mig där med bara några vittnen. Där är fantastiskt vackert!!!
    Snacka om ovanlig vigsel och ett minne för livet.
    MEN; min man ville ha lite fler folk med sig, och det var lite problematiskt med transporter o dyl (och då bor vi ändå bara ca 30 mil därifrån), så det blev inte så. Vi lade även bröllopet lite senare än det var tänkt från början, så det blev ett "tidig-vår-bröllop" istället för vinterbröllop.
    Annars så hade det varit magiskt att få gifta sig där. Särskilt om man ska ha ett "smita-iväg-bröllop" eller ett litet bröllop med bara några få inbjudna.

• Robilia

jag och min kille gifter oss i Iskyrkan om en knapp vecka, 5feb.
    Det kostar 5700 att ha sin vigsel i kyrkan och det är en präst från Jukkasjärvi församling som viger brudparet. Ishotellet har en bröllopskoordinator men jag har i princip gjort allt själv ändå.

Vi ska ha Kent Tunlind www.kenttunlind.com/ som fotograf, smink och hår ska jag göra på Salong Vinter i Kiruna.
    Det är viktigt att tänka praktiskt med klädsel. Jag kommer att ha en vanlig vit brudklänning men en vit päls att ha över och dem sexiga underkläderna är utbytta mot underställ och varma stövlar.

Svar på tråden Ishotellet i Jukkasjärvi.