• Edwins mamma

Placeringskort/bedydelse

Hur ser ni på placeringskortets bedydelse. För mig är den en vägvisare för var den enskillde ska sitta medans min blivande säger att den har man för att andra ska veta vad man heter. Isf måste man ju ha ett stående med namnet på båda sidorna, vilket jag aldrig varit med om mer än på kurs! =) Vad anser ni?

• Svar på tråden Placeringskort/bedydelse
  • Sebastiána

Tycker att du har rätt!!!

• KatjaB

du har rätt, om man inte har bordsplacering kan det med många gäster bli väldigt rörigt om folk ska bara sätta sig där de vill, och förstås bli nån tom stol här och var om folk sätter sig i sällskap.

• Edwins mamma

Ja att man ska ha placering det är vi välmedvetna om men jag tycker inte man behöver tex ha särkskilda placeringskort utan kanske skriva namnet på menyns framsida som ändå ligger på tex tallriken? Är det ok?! Placeringskorten är ju bara massa jobb med... !?

• Trasan99

Man måste ju ha något att prata om också. Och det är väl lite av tjusningen med att ha en lista med beskrivningar av gästerna i programmet? Att kunna titta och säga "Ja, då måste du heta xx och syssla med xx och gilla att xx".

• Sebastiána

Edwins mamma skrev 2009-11-15 23:06:04 följande:

Ja att man ska ha placering det är vi välmedvetna om men jag tycker inte man behöver tex ha särkskilda placeringskort utan kanske skriva namnet på menyns framsida som ändå ligger på tex tallriken? Är det ok?! Placeringskorten är ju bara massa jobb med... !?
    Klart det är OK. Om ni har namnen på menyns framsida ser ju gästerna var de ska sitta och det är ju det som är meningen.
  • Zephiennia

Jag tycker att placeringskort mycket väl kan fylla båda de syftena som TS räknade upp.
    Som gäst får man reda på var man ska sitta och vad bordsgrannarna heter. Jag själv är dålig på namn, måste höra ett namn ett par gånger innan det fastnar och jag känner mig alltid hjälpt av tydliga placeringskort när jag är på fest.
    När min mamma fyllde 50 gjorde jag placeringskorten och då skrev vi till och med med alla gästers förhållande till jubilaren på placeringskorten. Med tanke på vilken blandning av människor från olika kretsar det var den festen så var det verkligen ingen dum idé. Och det brukar ju bli samma sorts potpurri av människor på bröllop så jag tror verkligen inte att det är en dum idé.

• anno08

*vi hade flera uppförstorade bordsplaceringar på vägen till matsalen så att gästerna redan hade lite koll på vem som sitter bredvid.
    *sen hade vi personliga festprogram, alltså sånghäfte/meny/festprogram med gästens namn på framsidan.
    *vi hade ytterligare en borsplacering inne i festprogrammet, då även med presentation av alla gästerna.

vi upplevde inte att placeringskort var nödvändiga, snarare verkade de personliga festprogrammen vara uppskattade!

Svar på tråden Placeringskort/bedydelse