• blomz

Feedback på frieri

Halloj allihopa, har redan gjort ett inlägg här, men nu tror jag att jag äntligen börjar bli klar över hur jag ska fria och skulle vara kul att höra lite kommentarer/feedback.

* Dagen börjar med en mysfrukost i sängen och bara ta det lugnt och gosa :)

* Vid lunch, in till stan och äta på något mysigt ställe (kan någon ge tips, förslag..gärna centralt mitt i stan?)

* Efter lunchen ska vi först få helkroppsmassage och därefter 80 min pedikyr

* Sedan bär det av till sviten (har bokat Globen sviten) Ska vara rosor och massor av levande ljus i hela sviten. (Planerar att komma dit lagom till det är mörkt så det blir lite extra bra stämning med alla ljus

Det är här själva frieriet kommer att ske. Troligtvis ganska direkt när vi kommer in till sviten.

* Sen blir det bad i vår egna jacuzzi som finns på takterassen i sviten samt bastu.
    Funderade ett tag på att fria i jacuzzin, men vill gärna gå ner knä och göra frieriet "ordentligt". Kanske töntigt?

* Sen kommer midagen upp på rummet (rumservice från deras restaurang)
    Till efterrätt har jag beställt min flickväns favorit dessert, chokladmousse-tårta och på den kommer dom skriva "Camilla älskar Sara"

Har gjort två böcker som hon kommer att få. En fotobok med vår tid tillsammans med kort och sånt.
    Sedan en bok som jag copy catat "50 anledningar varför du borde gifta dig med mig, 51 anledningar varför jag borde gifta mig med dig"

* Sen dagen efter har jag tänkt vi ska åka och prova på pistolskytte (kommer bli lite senare på eftermiddagen, eftersom utcheckning på hotellet inte är försen 14.00)

* Och på söndagen åka in till Berns och äta deras brunch.

Typ så..vad tror ni? Funderade först att trycka ihop allt på en och samma dag eller två dagar, men vill inte behöva stressa och samtidigt ge henne en helhelg med lite olika aktiviter utan att fara runt överallt.
    Får ju inte hända för mycket på en dag..
    Eller?

Det är nu jag vill ha lite feedback, både bra och dålig så just shoot! :)

• Svar på tråden Feedback på frieri
  • Peggy sue

Låter jättemysigt..
    lycka till!

• Kickis

Du har en lyckligt lottad flickvän!

• Snödroppen80

Låter supermysigt!

Blev lite nyfiken på det du skriver: "Sedan en bok som jag copy catat "50 anledningar varför du borde gifta dig med mig, 51 anledningar varför jag borde gifta mig med dig""

Gillar tanken, varifrån har du "kopierat"...hur ser det ut? Kan du hänvisa mig till din källa eller ge exempel här?

Tack på förhand!

• blomz

Peggy sue och Kicks - Tack så jättemycket :)

Snödroppen80 -
    Se "www.lulu.com/cameronmkelly".
    Där kan man ladda ner boken gratis i webbformat.
    Jag har gjort det som en fotobok istället :)

• KatjaB

Oj, vilket frieri! Vad gulligt med desserten också

Lycka till med allt! När är det du ska fria?

• dfk

Åh vad mysigt ni kommer att ha!!!
    Det låter helt underbart!

• fjutjur brajd

Det låter som att det kommer bli en jättemysig dag!

Jag kollade in boken du har använt dig av. Jag förstod inte riktigt, har du kopierat den rakt av? För det verkade vara väldigt personliga/interna grejer med... Men du har kanske ändrat och gjort det till din egen.

Jag tror i alla fall att det kommer bli en härlig dag, och att din tjej kommer att uppskatta det hela mycket!

• Rufsas

Vilka härliga idéer! Det kommer att bli dagar ni aldrig glömmer!

• blomz

Tack för alla snälla kommentarer och att ni tar er tid att läsa och svara :)

Katja B- Jag ska fria i mitten av december ;)

Fjutjur brajd - Nej självklart har jag inte kopierat hela boken, utan endast idén :)
    Han hade gjort i pappersformat som jag förstod det och jag har gjort det som i en fotobok och skrivit ner mina egna anledningar såklart:)

Jag ska fria på en fredag och velar lite hur jag ska göra med pistolskyttet.

Ska jag ta det på fredagen på förmiddagen, sen massagen osv..eller ska jag vänta med det tills lördagen?
    Själv frieriet är ju på fredagen och man vill ju att just den dagen ska ha varit speciell och att man gjort roliga och mysiga saker.
    Om jag har pistolskytte på lördag och brunch på söndag kanske det blir för "utdraget"?

Vad tycker ni?

• fjutjur brajd
    blomz skrev 2009-11-17 09:20:17 följande:
    Tack för alla snälla kommentarer och att ni tar er tid att läsa och svara :)Katja B- Jag ska fria i mitten av december ;)Fjutjur brajd - Nej självklart har jag inte kopierat hela boken, utan endast idén :) Han hade gjort i pappersformat som jag förstod det och jag har gjort det som i en fotobok och skrivit ner mina egna anledningar såklart:)___________________________________ ___________________________Jag ska fria på en fredag och velar lite hur jag ska göra med pistolskyttet.Ska jag ta det på fredagen på förmiddagen, sen massagen osv..eller ska jag vänta med det tills lördagen?Själv frieriet är ju på fredagen och man vill ju att just den dagen ska ha varit speciell och att man gjort roliga och mysiga saker.Om jag har pistolskytte på lördag och brunch på söndag kanske det blir för "utdraget"?Vad tycker ni?
    Ok, vilken tur

Vore ju rätt konstigt annars... märkte jag när jag kollade igenom boken lite mer, det var ju verkligen helt superpersonliga saker

Kanske att ni kan hinna med pistolskytte samma dag, men det får ju inte kännas för stressat heller. Det beror ju lite på när ni ska på massage också.

Annars kan det ju vara kul att hitta på något skoj den första dagen som förlovade också. Så att det roliga inte behöver ta slut.

• blomz

Fjutjur brajd -
    Haha ja boken han gjort är väldigt personlig, går ju inte att kopiera innehållet :)
    Jag trodde det skulle bli väldigt svårt att komma på 50 och 51 anledningar, men det var verkligen inte det, utan när man väl tänkte efter varför man varför tillsammans med personen och ville dela sitt liv med, så bara sprutade det ut anledningar :)

Jag skulle gärna vilja hinna med pistolskyttet på fredagen, men samtidigt vill jag inte komma alltför sent till sviten och massagen + pedikyr tar 2½ timme...hmm och vill gäna inte att vi ska behöva gå upp tidigt på morgonen heller..*klurigt*

Vi är ju redan förlovade, förlovade oss gjorde vi redan för 7 ½ år sedan.
    Så jag friar "igen" och den här gången är det ju tänkt att vi
    ska gifta oss 2011 :)
    Men jag håller med om att det kan vara kul att helgen fortsätter med lite kul saker!

Svar på tråden Feedback på frieri