• vi är tre

visa era inbjudningar tack.

jag skulle vilja se era kort som ni skickat ut som inbjudningar.
    Gärna vad sakerna kostar när ni gjorde era kort.
    just nu har jag lite ideé torka.

• Svar på tråden visa era inbjudningar tack.
  • Mamsellen på smällen

Vi beställde färdiga från calligraphen.se . Kostade 23 kronor styck har jag för mig (med montering). Dessa valde vi: www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1071863

Istället för monogram valde vi en snöflinga, eftersom vi gifter oss den 9 januari.

• vi är tre

vilka fina ni hade gjort......=)
    Pumpkin vad var de på cd-skivan ni skickade med??

• FhjärtaH

Kolla i mitt galleri, de är handgjorda. Vi gjorde våra inbjudningar som en dagbok och valde ut 3-4 tillfällen var från våra liv och skrev en kort dagbokstext med foton, datum och årtal. Sista dagbokstexten handlade om vår första date - min man skrev sin version och jag skrev min. Sist i inbjudan kom ett inbjudningskort till vårt bröllop.

• soonAmrs

Vilka fina namnskyltar! Var fick du tag i så fint cellofan och gjorde du hjärtanen med det fina typsnittet själv?

Pumpkin skrev 2009-11-17 22:52:20 följande:
    Finns bilder i mitt galleri, i någon av mapparna (minns inte vilken). Gjorde dem själv, så jag har inte så bra koll på exakt vad de kostade.
  • Pumpkin
    soonAmrs skrev 2009-11-19 22:01:07 följande:
    Vilka fina namnskyltar! Var fick du tag i så fint cellofan och gjorde du hjärtanen med det fina typsnittet själv?
    Tack

Cellofanet köpte jag på Åhléns (bland presentinslagningsgrejerna), hjärtanen ritade och klippte maken ut och namnen har vi skrivit ut från datorn på ett guldskimrande papper
  • Linadesign

Våra finns i mitt galleri. Kostade ca 12 kr st tror jag med allt material.

• Linadesign
    soonAmrs skrev 2009-11-19 22:01:07 följande:
    Jag skulle gissa att typsnittet är samma som vi delvis använde på våra inbjudningskort, det heter "Jane Austen" och kan laddas hem gratis på: www.dafont.com/jane-austen.font
  • Pumpkin
    Linadesign skrev 2009-11-19 22:16:00 följande:
    Jag skulle gissa att typsnittet är samma som vi delvis använde på våra inbjudningskort, det heter "Jane Austen" och kan laddas hem gratis på: www.dafont.com/jane-austen.font
    Japp! På namnskyltarna är det Jane Austen, på inbjudningarna kommer jag dock inte ihåg vad vi använde, men det var också från dafont.com och började på V/W.
  • vi är tre

snygg stil de där.
    vi tänkte ha betalbar.....ska de stå i inbjudan eller hur säger man de. 20kr/glaset för allt i baren??

• Nicossambo

Kolla i mitt galleri där finns några bilder på våra inbjudningskort. Jag har gjort dem tillsammans med en kompis så de är handgjorda tror allt material gick på 300-400kr.

• vi är tre

vilka underbara förslag jag får.
    vad har ni skrivit i era kort. tycker de är svårt att hålla sig kort =)

Svar på tråden visa era inbjudningar tack.