• fleur81

Blommogram som brudbukett

Hej
    Tänkte kolla om det är någon som har beställt en "vanlig" Bukett via blommogram som sin egen brudbukett. Jag tänkte ha en enkel bukett med lite kallor som den här :
    www.euroflorist.se/Stilren-bukett-BOU06_141.p
    Tänkte dock att "uppgradera" till lyx-varianten. Kanke får man binda lite band rund stjälkorna så att de inte blöta ned klänningen.
    Skulle vara tacksamt för lite rekommendationer.
    Hälsningar
    Fleur

• Svar på tråden Blommogram som brudbukett
  • KatjaB

Buketten i sig är fin, men ta det inte med utkörning som blommogram, de kan inte garantera en viss tid utan det körs ut under dagen till mottageren, så vill det sig illa så kan du få vänta bra länge på din bukett. Men ring och beställ en och säg att du vill ha just en sån. Och din m2b kanske ska ha ett corsage också så då kan ni passa på att beställa det också

• passionsblomman

Du kan absolut beställa en sådan bukett som sagt, men du måste vara tydlig med att det är viktigt med färgerna och blomsorterna och vara ute i god tid, eftersom buketterna är exempel och man som florist till vardags har all rätt att binda buketter i liknande stil, men som har vad som kallas "lokala avvikelser". Då kan buketten innehålla liljor istället för kallor tillexempel om de inte har det hemma för dagen.

Det är väldigt olika hur seriösa butikerna är med det här och vore jag du skulle jag se till att tala personligen med butiken och noga välja en som verkar kvalitetsinriktad.

(En pytteiten parentes till är att Blommogram är endast Interflora och Blommogramanslutna som har. Det är ett patentnamn. Euroflorist har en egen budservice. Fast blommogram har visst etablerat sig som begrepp)

• JBB

Vi kommer att beställa blommor via blombud. Jag funderade först på att beställa en brudbukett där jag väljer mina egna blommor men för mig känns det som att slänga mycket pengar på en bukett för en dag och tillsammans med min tärna har vi kommit fram till att vi ska köpa två vanliga buketter via blombud, en mindre och en mellan alternativt stor bukett. Beroende på hur stjälkarna är uppdelade så kommer en av mina närmaste vänner att lägga ett band runt stjälkarna för att minimera risken för att det skvätter vatten på klänningen.

Jag tycker det är smidigt att blombudet kommer med dom samma dag och att vi slipper hämta blommorna från närmaste stad som ligger 3,7 mil bort. Jag köpte en blombukett till morsdag för ett år sedan och både jag och min mamma var nöjda med hur buketten såg ut.

• Glädjespridaren

Klart man kan beställa med blommogram. Det är ju upp till var och en. Och man kan alltid ställa krav från blomsterförmedlingen på att det är en butik av kvalité som levererar!

Jag har använt FlowerOnline när jag skickat mina blommor det senaste - www.floweronline.se

Väldigt trevlig blommogram tjänst. Tycker att Interflora har så tråkiga bilder. Euroflorist ser bättre ut, men fortf inte jätte inspirerande sida, väldigt rörig!

Lycka till! :)

• passionsblomman

Fortfarande: det är endast Interflora som har Blommogramservice.Andras budsystem heter andra saker. Det är ett patentnamn.
    och man kan inte mer än önska en viss butik -ifall det är så att det på orten finns mer än en ens en gång.
    DÄREMOT kan man mycket väl själv vända sig till sin butik som man föroppningsvis har kolalt in noga nog för att ha fått förtroende, och beställa en bukett från deras "färdigmeny".

Det man ska veta om är att de har frihet att välja andra blommor utifrån vad de får tag i när det är dags. De blommorna ska vara likvärdiga ochdet man främst följer är färg och känsla/stil på buketten.
    De är alltså inte skyliga att till just ditt datum boka en specialleverans för att säkra en viss ros tex.

Men å andra sidan är menyerna gjorda för att passa i säsong och med blommor som bör finnas god tillgång på just då.

Svar på tråden Blommogram som brudbukett