• Lajsan

Bröllopsresa med mamma och sväris???

Vi gifte oss i augusti förra året och tanken var att vi skulle åka på bröllopsresa någon månad efter bröllopet men då bröt min man foten så det har blivit lite försenat och nu äntligen har vi bokat resan som blir i februari, 2 veckor Egypten all inklusive. I dag ringde min mor och fråga om inte hon och svärmor kunde få åka med på resan, jag sa att det är ju vår bröllopsresa, hon sa: men herregud det var ju så längesen ni gifte er, jag sa att det är ändå vår bröllopsresa, men hon köpte inte det, jag sa jag skulle höra vad min man tyckte om det och höra av mig, min man tyckte precis som jag och jag ringde och tala om att vi vill åka själva, hon förstod inte. Behöver era tankar kring detta hur ni hade gjort, är vi själviska?

• Svar på tråden Bröllopsresa med mamma och sväris???
  • Martinaa

Ja verkligen. Det är en resa för DIG och DIN MAN, ingen annan (möjligtvis om ni har barn som ska följa med). Det är er försenade bröllopsresa och vill ni åka själva så ska ni SJÄLVKLART inte ha med er era mammor. De får gärna åka på en egen resa nån annanstans!

• TinkerBelle

Även om det inte vore er försenade bröllopsresa så har du faktsikt förklarat för din mamma hur du vill ha det.

Varför frågar hon om hon ändå inte respekterar ditt svar?
    Sk*t samma vad din ursäkt är. Ni kanske vill vara själva, rå om varandra och njuta av lite kvalitetstid tillsammans långt borta från vardags stressen!

Hon får åka någon annastans med någon annan det är er tid!

• Moirie

Ni är inte det minsta själviska. Om det är någon som är självisk så är det väl den som vill följa med på någon annans bröllopsresa?

• Trasan99

Men vad tänker din mamma egentligen????? Jag vet faktiskt ett par som har med killens mamma på typ alla semestrar, jag förstår det inte alls. Speciellt itne på bröllopsresan!

• Lajsan

tack snälla, tror inte hon tänker överhuvudtaget...

• Nicossambo

Det är en brällopsresa något försenad men ändå er resa som ni ska bara vara ni på. Nä ni är inte själviska stå på er. Hoppas ni får en underbar resa.

• mammacatta

Herregud, att åka med svärbitchen på bröllopsresa är ett ganska säkert sätt att bli ovänner.
    Om inte med maken så med henne.
    Mitt tips: NEJ.

Att hon ens kommer med förslaget tyder på bristande takt och ton.
    Säg nej, vänligt men bestämt.
    Vi åkte två år efter. Barn vettu.

• Rufsas

Självklart ska ni åka på bröllopsresa själva!

• nano86
    Moirie skrev 2009-11-18 20:36:31 följande:
    Ni är inte det minsta själviska. Om det är någon som är självisk så är det väl den som vill följa med på någon annans bröllopsresa?
    Det där stämmer väl. Man måste vara väldigt egoistiskt för att ens tänka tanken att vilja förlja med på nån annans bröllopsresa :-S
Svar på tråden Bröllopsresa med mamma och sväris???