vi har vad jag vet en långväga gäst med barn men barnet borde vara närmare 2år, jag tror inte det har problem med barnvakt osv. Men jag vet inte. Vi skrev att barn är välkomna på vigseln men inte på festen. Vi har inga egna barn och känner att festen är inte lämplig för barn och att de inte kommer ha kul, dessutom berör det "bara" fyra familjer, varav tre bor i närheten.
hade vi haft och fler av våra gäster hade vi kanske resonerat annorlunda. Ammande barn är självklart välkomna till festen, där har vi inte mycket val och det barnet kommer troligtvis ligga i sin vagn i ett undanskymt hörn och sova.
110724 skrev 2009-11-30 18:00:32 följande:
Jag har inte läst hela trå
den.Vi blev bjudna på ett sånt bröllop förra året, vår son var då ett år. Jag tyckte att det var trist, men det var bara att gilla läget. Däremot skulle jag själv inte ha ett bröllop där barn är "förbjudna", jag tycker att det är en del av livet att barn är med. Det är ju däremot en smaksak, finns ju inget rätt eller fel där. För oss uppstod ett problem då det var ett bröllop utan barn. Vi bodde trettio mil ifrån och var då tvugna att övernatta. Jag var inte så sugen på att ha barnvakt över natten än och kände att jag blev "tvingad" till det tidigare än jag hade lust till. Så om ni har många resande gäster så kan det ju finnas de som ser det som ett problem.