• KatjaB

oartigt att inte bjuda barn på bröllop?

Barn som ammas tycker jag inte på något sätt är varken jobbiga eller störande på något sätt.
    Tycker det är lite väl oförstående att vänta sig att någon ska skaffa barnvakt till en 3 månaders bebis för att ni gått på dop och födelsedagskalas. Det funkar ju inte riktigt så att bara man har framförhållning så går det för alla.
    handlar det om större barn så har jag full förståelse för att man inte vill ha med barn på festen.

• KatjaB

Nu har vårt läge ändrats lite. Först hade vi en lokal som hade ett extra rum som vi tänkte ha lite barnfilmer och mer barnvänligt så att de minsta skulle ha kul också, me nnu har vi bytt lokal och det är en enda stor sal, så det finns inga möjligheter att ha såna aktiviteter för barnen, mer än ett barnbord med lite pyssel. Så med tanke på att vi dels inte har plats med hur många som helst och att det inte finns möjligheter att gå undan på samma sätt, kommer våra barn, syskonbarn och ett kusinbarn vara bjudna. Ammande barn är ju självklara, men alla andra hoppas vi kan ordna med barnvakt. Sen om det skulle visa sig att det finns några som verkligen inte kan ordna barnvakt så får vi väl lösa det, men förhoppningen är ju att inte ha så otroligt många barn på festen. Det är redan som det är 5 barn under 10 år och 5 barn under 13 år och det känns som att det är tillräckligt för att inte kännas som ett dagis.

• KatjaB
    nano86 skrev 2009-12-01 16:13:25 följande:
    Kan man inte be prästen nämna nåt om att brudparet önskar att det är så tyst som möjligt under vigseln?
    hahahah förlåt, men jag tycker det blir lite väl överdrivet och känns aningen bridezilla varning när prästen ska ge ett "varningens ord" så inga barn skriker eller någon råkar nysa eller på något annat sätt göra väsen av sig.
    Varför inte bara hyra in statister så slipper man över huvud taget riskera att någon skriker, hostar, snubblar eller fiser i kyrkan
Svar på tråden oartigt att inte bjuda barn på bröllop?