oartigt att inte bjuda barn på bröllop?
Jag har inte läst hela tråden utan bara TS och några andra. Detta ämne här ganska laddat vad jag förstår...Men jag undrar lite varför man som förälder ska ta illa upp. Jag har själv två barn och ta inte illa upp när det står att det är ett barnfritt bröllop.. Personligen så väljer jag att inte ta med mina barn på bröllop även om de är välkomna. För trots att jag har två små underbara barn som jag älskar över allt annat så vill jag även ibland vara med min blivande make (barnens far) på en vuxenfest och äta middag och njuta av att kunna slappna av och bara få vara vuxen.
När vi gifter oss så har vi sagt att vi ska ha det barnfritt, på festen. Våra barn ska vara med på vigseln, kommer inte gifta oss i kyrkan och om det kommer andra barn då så är det helt ok, MEN det är inte ok på festen. . Jag har varit på en heldel bröllop där barn har varit med men jag har aldrig varit med om att de har härjat under vigseln eller middagen, eller varit besvärliga på något sätt (känner kanske bara väluppfostrade barn ) men jag tror inte att mina barn skulle ha kul på festen. Då har de roligare hos kompisen som de ska sova hos.