• Trasan99

OT: Otacksam dag!

Åååååhh, jag måste bara få skriva av mig lite. Den här dagen är inte rättvis!

Jag är lärare och den här veckan har varit extra slitig med många konflikter, mycket mobbning osv, vilket verkligen tär på oss lärare. Man sliter så för att lära eleverna ett bra socialt samspel och lägger så mycket tid på dem och tacken är att de är elaka mot sina klasskamrater. Så vidrigt att behöva se!

Så får jag i alla fall åka hem från jobbet efter en lång dag, längtar efter gos och kramar från m2b i soffan efter en god middag. Då ringer han, jätteglad, och berättar att en kompis ringde angående den där svindyra musikalen som jag så otroligt gärna vill se (musikaler är typ det bästa jag vet!), då han har fått en fribiljett över till ikväll. Men bara en.... M2b tänker inte tanken att jag nog vill se den hellre än han vill, så nu är han på musikal, jag kommer inte få se den (ingen annan jag känner vill gå med, han vill inte gå två gånger) och jag sitter ensam hemma och deppar.

F*N VAD ORÄTTVIST!!!!!!

Dessutom har hans dag varit superlätt, då han är egenföretagare och idag bara har spelat Playstation. Han glider fram och får allt gratis, jag sliter häcken av mig och får sitta ensam hemma i mörkret. BLÄ!!!

• Svar på tråden OT: Otacksam dag!
  • Rufsas

Blä för dåliga dagar. Har också haft två riktiga skitdagar. Men du. Det är fredag imorgon och förhoppningsvis en bättre dag då.

• nano86

Usch, har inte samma dag men är tokfökyld och har en hel del kvar att göra till vårt bröllop som är på lördag nästa vecka. Är så less på att vara sjuk (vilket jag var till och från sen isomras) så jag spyr snart

Skickar en kram, hoppas att jag itne smittar bara

• Trasan99

Tack, båda! Hoppas verkligen att fredag blir en bra dag. Och att du blir frisk, nano86!

• Malung86

Sänder många kramar!
    Min sambo är också egenföretagare så när han tog sex veckor semester i sommras och lämnade mig ensam hemma, då var jag inte glad.

• nano86
    Trasan99 skrev 2009-11-19 21:41:41 följande:
    Tack, båda! Hoppas verkligen att fredag blir en bra dag. Och att du blir frisk, nano86!
    Tack, jag vill verkligen få göra allt som behöver göras och som jag verkligen VILL göra. Är så less på att vara sjuk att jag nästan gråter

Fredag SKA bli en bra dag, eller hur
  • mammacatta

Inget blir bättre av att vara arg och gnällig.
    Gör en tyck-om-dig-själv-kväll istället - gärna så du fixar bara till dig mitt framför ögonen på honom.
    Inte för att vara elak utan för att få honom att inse vad som hände.

• Akutsyrra

Skicker en styrkekram till dig!

Svar på tråden OT: Otacksam dag!