• wiicky

Tillräckligt med fördriv för gästerna?

Vi har bestämt att vi ska fotografera oss efter vigseln eftersom vi inte vill se varandra innan vigseln + att vi tror att bilderna kommer vara med avslappnade då. Vi funderar på att göra såhär: Vi åker ganska fort från kyrkan till festlokalen där vi ska fotograferas, efter att ha tagit en gruppbild på alla gäster utanför kyrkan. Under tiden börjar gästerna en tipspromenad vid kyrkan med kanske 5-7 frågor. Resten av frågorna, typ 10 st, finns vid festlokalen. Det här gör att gästernas ankomst fördröjs en aning. Funderar också på att (jag läste detta i en annan tråd här) att sedan låta alla få en beskrivning av den man har till bordet och att man sedan får leta upp den personen. Vi kommer ha en "mingelfotograf" med oss hela dagen och jag funderar på om denna skulle fotografera alla i par, familjevis eller själv och ge dem dessa beskrivningskort då. Kan det här fungera eller blir det bara jobbigt att ha fotgraferingen efter? Saken är ju den att festplatsen ligger nästan 4 mil från kyrkan så det skulle bli en massa åkande om vi skulle fotografera innan. Hjälp!

• Svar på tråden Tillräckligt med fördriv för gästerna?
  • Zia 20090618

Jag hade nog personligen inte uppskattat att behöva gå en tipsrunda eller leta reda på min bordsgranne.. Fast all är vi väll olika, vissa kanske tycker det är kul. Man får väl försöka tänka sig in i hur sina vänner/familj är som personer - skulle de uppskatta det?

• Zia 20090618

Sen är det väl frågan om hur länge fotograferingen tar. Som någon annan sa i en tråd, efter en timmes mingel och lekar börjar det kännas lite krystat. Man får ju utgå lite gran från sig själv, hur länge skulle du vilja vänta på brudparet?

• Aleta

Det hjälps nog inte hur mycket lekar, underhållning, snacks och dricka det finns. Efter en timme så börjar det bli drygt för gästerna. De kanske har möjlighet att åka hem eller till hotell eller var de nu ska bo emellan istället?
    Vigsel vid 13:00 och sedan samling vid festlokalen för fördrink och mingel med brudparet klockan 16:30 eller 17:00?

• jtingstrom

en vettig fotogrf vill nog ha minst 1,5 gärna 2 timmar till fotografering, det är gnska lång tid att vänta... det man kan göra för att korta ned tiden efter bröllopet är att ta individuellla bilder innan och de gemensamma på er efter, det kan ni nog spara en 30 minuter på... fast det förutsätter att det finns tid innan förståss...

• wiicky
    jtingstrom skrev 2009-11-22 18:50:16 följande:
    en vettig fotogrf vill nog ha minst 1,5 gärna 2 timmar till fotografering, det är gnska lång tid att vänta... det man kan göra för att korta ned tiden efter bröllopet är att ta individuellla bilder innan och de gemensamma på er efter, det kan ni nog spara en 30 minuter på... fast det förutsätter att det finns tid innan förståss...
    Jag förstår inte rikigt hur du menar nu med att ta indivuduella bilder innan... Gästerna är ju inte där då.
  • Zia 20090618

individuella bilder på dig och din man, tror jag hon menar.. :)

• Prahlis

Vi tog våra individuella bilder efter maten och gästerna minglade lite för sig själv. Vi var nog borta 1 timme och det var inga problem, de roade sig själv under den tiden

• Aleta

Visst minglar man och håller humöret uppe, men framförallt så säger man ju inte till brudparet att deras fest inte var så välplanerad och kul.
    Sån't får man förhoppningsvis aldrig reda på, det vore ju för trist. Man vill ju inte såra människor i onödan.

• jantingstrom

när jag fotar så blir det bl.a individuella bilder på bruden och brudgummen. Dom skulle man kunna ta innan´och de bilder ni båda skall vara med på kan man ta efter.. det skulle mindska tiden för gästerna att vänta...

wiicky skrev 2009-11-22 19:20:37 följande:
    Jag förstår inte rikigt hur du menar nu med att ta indivuduella bilder innan... Gästerna är ju inte där då.
Svar på tråden Tillräckligt med fördriv för gästerna?