• HelenaO

Dålig stil!

Blev precis uppringd av min faster som berättade att hon och hennes man inte tänker komma på vårt bröllop eftersom de köpt en resa samma dag. Hon motiverade deras val av resedatum med att hon inte vill skjuta upp en resa då "de inte visste hur länge de skulle behålla sin goda hälsa och kunna resa".

Till saken hör att hon precis som alla andra fått ett spara datumet kort att vi gifter oss den 22/5 nästa år och alltså har ett helt halvår på sig att resa, men väljer min dag! Min faster och hennes man är den enda släkt jag har kvar på min pappas sida. Jag är väldigt besviken och min pappa är jätteledsen.

Hur tänker folk? Nån annan med samma erfarenheter?

• Svar på tråden Dålig stil!
  • KatjaB

Dåligt men tyvärr så är ju folk så ibland. Min mormor som är pensionär måste tydligen åka till finland precis samma vecka varje år. Hon valde att komma på min kusins bröllop men funderade in i det sista på om hon verkligen kunde skjuta på resan en vecka. Grejen är att de åker ut till barndomshemmet mitt i skogen och bara är, så de har ju inga som helst tider att passa.

Vad besviken hon kommer bli på att vi gifter oss vid den tiden på året vi med, hehe

• Lyckliga013bruden

Det var ju verkligen elakt att göra så. Jag har inte samma erfarenheter. det närmsta var väl student och konfirmation och bara hälften av pappas syskon med familj dök upp, vet inte varför men de är lite kommer den så kommer inte jag.
    Alltid varit så och nu när jag är stor och får bjuda själv så bjuder jag bara dom jag tycker om iaf.

• Sebastiána

Dålig stil, med tanke på att de fått ett "spara datumet"-kort! Jag förstår att de vill passa på att resa medan de är friska, men de hade ju kunnat åka på en resa veckan efter ert bröllop!

• skorpsmulan
    HelenaO skrev 2009-11-22 13:14:57 följande:
    Blev precis uppringd av min faster som berättade att hon och hennes man inte tänker komma på vårt bröllop eftersom de köpt en resa samma dag. Hon motiverade deras val av resedatum med att hon inte vill skjuta upp en resa då "de inte visste hur länge de skulle behålla sin goda hälsa och kunna resa".Till saken hör att hon precis som alla andra fått ett spara datumet kort att vi gifter oss den 22/5 nästa år och alltså har ett helt halvår på sig att resa, men väljer min dag! Min faster och hennes man är den enda släkt jag har kvar på min pappas sida. Jag är väldigt besviken och min pappa är jätteledsen.Hur tänker folk? Nån annan med samma erfarenheter?
    Ja, visst är det härligt! Exakt så gjorde min moster när mamma fyllde 50. De bokade en resa till Grekland, efter att de fått inbjudan. Man fyller ju inte 50 varje dag..

Som en manlig bekant sa en gång, "Att män inte förstår sig på kvinnor, det är en sak. Men när kvinnor inte förstår sig på kvinnor - då är det besvärligt!"
  • neige

Man förstår inte alltid hur folk tänker, men egentligen är det ju mer hennes förlust än din.

Glöm henne och fokusera på de som kommer istället! Som din pappa, om du berättar för honom att huvudsaken för dig är att han är där så tröstar det säkert honom lite med.

• Karolina1980

Du tjejen, upp med hakan. Låt det inte ta över. Jag själv har flera nära som ena dagen tänker komma och andra dagar tänker bojkotta bröllopet av olika skäl. Jag förstår din besvikelse fullt ut!
    Håll fokus på det som är det viktigaste för er!

• FelizLane

HAHA! bra citat ;D

skorpsmulan skrev 2010-01-08 16:53:43 följande:
    Ja, visst är det härligt! Exakt så gjorde min moster när mamma fyllde 50. De bokade en resa till Grekland, efter att de fått inbjudan. Man fyller ju inte 50 varje dag.. Som en manlig bekant sa en gång, "Att män inte förstår sig på kvinnor, det är en sak. Men när kvinnor inte förstår sig på kvinnor - då är det besvärligt!"
  • HelenaO

Tack för allt pep-talk! :) Visst är det deras förlust, vår dag blir förhoppningsvis alldeles underbar ändå!

Svar på tråden Dålig stil!