Behöver skriva av mig (abort)
Jaha, då var man här då..
Upptäckte att jag var gravid förra veckan, INTE bra. Inte rätt tillfälle framförallt, varken jag eller sambon har jobb (han jobbar i stort sett inte alls, jag timvikarie och har cirka 3-4 pass/vecka vilket är helt ok), detta betyder ju att vi inte har någon ekonomi att tala om alls knappt. Vi har diskuterat detta fram & tillbaka och min m2b vill inte alls ha barn i det läget som vi är nu, och jag förstår honom, ser man till det praktiskt så vill inte jag heller , klarar oss knappt själva vissa månader, men känslomässigt känns det inte rätt att göra abort. Men nu ska till barnmorskan imorgon klockan 13.30 och prata med henne, och förhoppningsvis få den första tabletten så man kan få det avklarat. Både jag och sambon tycker det är jobbigt (mest jag då), men han är kanonbra och stöttande, men man måste se till barnets bästa, det inser vi båda två.
Är det någon som har gjort medicinskt abort och vill dela med sig av sina erfarenheter?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-22 17:27
Har förresten haft ont i magen i ett par dagar, känns som det sitter över äggledarna, och främst på vänster sida, nu idag har det börjat att göra ont ont ONT och jag har en "allmän sjukdomskänsla", dvs ont i huvudet, snurrig, känner mig febrig..kan detta vara vanliga grav-symptom eller..? Någon som vet?