• Sail on Silvergirl

Vad kostar det?

Hej!

Jag skulle vilja veta vad ni som har haft er fest på en restaurang har betalat per kuvert? Ingick det både mat och dryck? Vad hade ni för typ av mat? Ingick tårta? Betalade ni dessutom för att hyra själva restaurangen? Vilken stad hölls festen i?

TACK snälla för hjälpen! Jag har ingen aning om hur mycket man kan räkna med att det ska kosta...

• Svar på tråden Vad kostar det?
  • Nordiskbrud

Det är är så olika från ställe till ställe. De flesta kan sätta ihop paket på olika sätt så man kombinerar ihop den bästa lösningen för paret ifråga. Sen finns det ju de som säljer in helhetslösningar.
    Sätt er ner och tänk igenom hur ni vill ha det och skriv till ett gäng restauranger. Då får ni in offert på det ni själva önskar, oftast med menyförslag i olika prisklasser.

(Vi betalar tex 360 kr/pers för en fin trerätters meny med ost som avslutning, 245 kr/pers för dryckespaket med 2 glas mousserande, 1 glas vitt, 2 glas rött, 1 glas dessertvin och avec, 50 kr för kaffe mm och servering av tårta, samt 30 kr för nattamat. Så summa 685 kr/person. Tårtan ingår inte i priset eftersom de inte gör tårtor där helt enkelt.)

• Nordiskbrud

Just det, tror att detta kan anses vara ganska "normalt" för en mindre stad. Tex så brukar Stockholm, slott och herrgårdar tendera att vara lite dyrare. (Slott runt omkring här var minst dubbelt så dyra för samma upplägg).

• Sail on Silvergirl

Tack för ditt svar!

Någon annan som vill dela med sig av sina kostnader?

• Malla och Mojje

Hej, vi kikade runt på massa ställen på Västkusten innan vi bokade - priset varierade mellan 1000 och 1350 per person. (mailade säkert över 20 ställen - allt från slott till mer spartanska pensionat vid vattnet) Då ingick bubbel, snittar, trerätters, avec och ibland tårta. Ställena var ganska stora då vi har 100 gäster.

• Mirey

Hej!

Vi har bokat ett ställe som tar 400 kr/ pers. Där ingår all mat, välkomstdrink, tårta, läsk, all blommor o dekoration i kyrka o lokal inkl buketterna, fotograf, limo... d va nog allt.

Maten för man välja mellan tallrikar men kyckling, oxfilé lr fläskfilé. Men vi ska ha libanesisk meza till förrätt, o libanesisk grillmix som varmrätt.

Har du tittat runt än?

• Aeternum

Vi har ännu inte förhandlat men de ställen vi offererat ligger oxå på de priserna. Mellan 600-730 kr beroende på vad vi vill ha för meny. I det ingår två-rätters, mingel med snittar, jordgubbar samt choklad & mousserande, kaffe tårta & avec. Som dryck 1 glas till förrätt samt 2 till huvudrätt. + nattamat.

KOllade även med catering & det hamnade ung på samma pris om man skulle ha samma "standard", (dvs hyra av dukar, porslin, disk & linneservetter samt servering)

Så för oss blir det restaurang... Vet inte än vilken av de två bara.

Just ja, vi kommer vara i Jämtland...
    lycka till!

• Mirey

Juste, extra hyra för restaurang betalar inte vi (de har väl bakat ihop d i kuvertpriset) o lokalen ligger i Stockholm, Södertälje.

• Sail on Silvergirl

Vad roligt att många har svarat! Nej, jag har bara mailat ett ställe, för det är just där vi vill vara. (De har inte öppet alla dagar, därför har jag inte ringt) Men jag skulle vilja undvika att få en chock när jag frågar vad de tar per kuvert. Men jag har också tänkt att om man slipper allt strul med servering, hyra av tallrikar och bestick, dukar, kandelabrar, det finns fräscha toaletter, vi slipper gäst-transport då lokalen ligger i stan mm, då kanske det är värt de extra kronorna det kostar??

Svar på tråden Vad kostar det?