vems namn skriver man först?
vems namn skriver man först i inbjudan, bruden elelr brudgummen?
vems namn skriver man först i inbjudan, bruden elelr brudgummen?
Jag har läst att det är brudens så vi gjorde så...
I nästan alla sammanhang skriver man kvinnans namn först.
I de flesta fall är brudens föräldrar värdar och de är de som bjuder in till bröllop och då skriver man brudens namn först, om bruden ska ha sin m2b efternamn skriver man bara brudens förnamn men hela manens
Brudens.
Typ enda tillfället då det händer...
Oj oj, våra är redan klara och jag skrev hans först.
vi hade nog tänkt skriva hans namn först (inte för att jag tänkte jättemycket på det förrän nu när någon frågade). Helt enkelt för att det låter bättre med hans först (klingar finare)
jag är nog lite självisk för jag skriver alltid mitt namn först när jag nämner oss två : )
Jag med!
För mgi var det självklart att brudens namn skulle stå först och i inbjudan så stod både våra förnamn och efternamn.
Ja då kanske det inte gör något att jag råkade göra "fel"? Har ingen lust att göra om alla inbjudningar nu...
mina inbjudningar står jag först och hans inbjudningar står han först
heter det inte damerna först
Det spelar väl ingen roll! Jag skulle skriva det namn först som gör att det låter bäst ihop. Oftast är det kortaste av de två namnen det som låter bäst att sätta först.
När jag gick textningskurs så fick jag lära mig att kvinnans namn alltid ska vara först.
Förutom i begravningssammanhang då man skriver den med släktband till den avlidne först.
hur gör ni när ni skriver gratulationskort eller julkort då..
och hur gör ni som har barn o många barn
god jul
gott nytt år önskar
?????
Vi kollade upp detta när vi skulle sända ut våra inbjudningar och mannen ska enligt etikett stå först
Nu läste jag som en kratta, till dem sänder till ska mannen stå först. I själva inbjudan är det bruden som står först.