• Mirey

bjuda folk man inte känner?

Tycker absolut att man ska bjuda båda. Jag skulle inte tycka att det vore kul om min m2b blev bjuden utan mej, jag är juh en stor del av hans liv o tvärtom.

Men har oxå tänkt på det för jag har en tjejkompis som e sambo med en kille jag tycker e jätteskum (sorry men jag tycker juh d!) o skulle helst inte vilja bjuda honom men kommer fram till att d e ätt så taskigt.

Däremot faller juh inte andra personer bort från gästlistan pga det, det gör det för dej lr TS? Hur många ska ni bjuda?

• Mirey

Håller med dej, skulle kännas så konstigt då...

Cylt skrev 2009-11-24 10:29:15 följande:
    Vi kommer också få med en hel hög med respektive som vi inte har någon/rätt dålig relation till, vilka "tar plats" för vänner som hamnar utanför rimlighetens och budgetens ramar. Som (nästan) alla andra redan slagit fast skulle jag inte dela på etablerade par. Skulle jag få en inbjudan ställd till bara mig, skulle jag, av respekt för min sambo, inte gå. Om han är medbjuden, men får förhinder är en annan sak, så självklart kan jag gå på partaj utan honom.
  • Mirey

Det handlar inte om att man sitter ihop med sin partner... för mej är det en självklarhet att bjuda ens partner i ett sådant event som ett bröllop. I min kultur bjuder man oftast till o med hela familjen.

Ett bröllop för mej är verkligen inte i samma klass som en tjejfest lr en utekväll med gänget. Det är mycket mer än så, på ett betydligt mer "vuxet" nivå, det är en dag man firar sin kärlek tillsammans o som redan sagts.

Håller verkligen me Optimia o Hemlig2009, hur kul är det egentligen? Jag skulle känna mej jätte ensam fastän jag skulle känna folk på bröllopet.

Svar på tråden bjuda folk man inte känner?