• kärlekspar

gäster utomlands?

Jag funderar och funderar... Hur ska man formulera sig egentligen? Vi ska gifta oss utomlands och räknar inte med att våra släktingar som vi ska bjuda följer med, men det vore roligt om de gjorde det så klart.

och en familj ska åka utomlands på sommaren ( vi ska gifta oss i september på malta) dom kanske inte vill åka utomlands en gång till och dessutom kanske blir lite surt då om de andra i släkten följer med. men vi kan ju inte hjälpa att dom planerade att åka. vi har inte berättat för nån attt vi ska gifta oss.

Tycker det är svårt att formulera sig på ett inbjuningskort.

men vi har tänkt att skriva nått i stil med: Det är ingenting som vi räknar med, men det vore förstås jätte trevligt om ni vill dela våran dag med oss.
    ska kanska skriva priser på boende och flyg på inbjudan, så de har en uppfattning. Vi tänkte att det skulle vara som en liten semester för hela släkten.

ja lite å fundera på...

• Svar på tråden gäster utomlands?
  • kärlekspar

Fast det är bara mina föräldrar, min syster med familj, hans föräldrar och hans brors familj. så vi blir inte många.

Vi tänkte ha väldigt litet bröllop. isf kanske man kan ha en liten fest för vänner också när man kommer hem,

• kärlekspar

ja vi funderar faktiskt på att kanske bara åka iväg utan att nån vet och sedan fira lite när man kommer hem. men våran resa för våran familj 6 st, vi har 4 barn, bara flyg till malta 7000 tur o retur för alla..billigt tycker jag.och ett ganska billigt boende för våra gäster finns och de kanske bara stannar några få dagar. och dom delar på en stor lägenhet. Alltså hans släkt i en och min släkt i en.

och vi har pratat om att resa tillsammans nån gång så vi tänkte att detta skulle kanske vara ett bra alternativ.

ja jag vet inte...:)

• kärlekspar

JO det blir ju så eftersom det är släkt o vi pratar med varandra flera gånger i veckan så det är klart att vi kommer att samtala kring det.

Svar på tråden gäster utomlands?